"הם ירו על בתים, שרפו מכוניות - וגנבו לי את התיעוד": שאול גולן, צלם ידיעות אחרונות ו-ynet שהותקף על-ידי פעילי ימין קיצוני ליד רמאללה, סיפר כי "מה שהכי כאב לי זה שלא נשאר לי תיעוד, הם גנבו לי את כל המצלמות. אתמול כשראיתי את הסרט (של התקיפה - א"ל) אני מאוד התרגשתי. אני מקווה שגם המשטרה רואה, לדעתי אין בעיה לתפוס אותם".
שאול גולן: "הם הסתובבו כאילו הכפר שלהם, לא מיהרו לשום מקום"
( צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
מתוך תיעוד תקיפתו של שאול גולן
(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)
2 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
תמונת הכפר דומא, שצילם שאול גולן באותו יום
(צילום: שאול גולן)
אתמול, חודשיים אחרי התקיפה הקשה, פורסם בכאן חדשות תיעוד התקיפה בפאתי הכפר אל-מורייר, הסמוך לרמאללה. בתיעוד נראה גולן, בן 74, כשהוא מנסה להימלט מהנערים רעולי הפנים שסביבו. הם תועדו בועטים בו בכל חלקי גופו, חובטים בו ומכים אותו גם כשהוא שרוע על הקרקע. אחד הנערים נראה חוטף את תיקו, שבתוכו ציוד צילום יקר - שנגרם לו נזק רב.
"אני זוכר שני דברים, הייתי מבולבל. הם זרקו אותי לרצפה והתעללו בי, אבל אני זוכר שאחד מהם צעק להם 'תיזהרו לא לפגוע לו בראש, שלא יישארו סימנים'. זה מה שהיה להם בראש, שאני לא אצא החוצה עם פרצוף מגואל בדם. 'תנו לו מכות בגוף, לא בראש', זה מה שהיה חשוב להם", סיפר.
לדבריו, "ארבעה ימים אחרי המקרה נכנסתי עם עודד שלום, הכתב של מוסף שבת, לכפר. התושבים לקחו אותנו מבית לבית ואנחנו ראינו את ההרס. הם ירו על בתים, שרפו מכוניות, גנבו 150 כבשים. הם הסתובבו כאילו הכפר שלהם, לא מיהרו לשום מקום. שעתיים-שלוש הם הסתובבו בכפר ולא ברחו משם. כל הצילומים שלהם מסתובבים ושורפים - לא נשאר לי מזה כלום".
תיעוד התקיפה
(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר לאחר פרסום התיעוד כי "אנו דורשים ממשטרת ישראל לבצע חקירה יסודית, לאתר ולהעמיד לדין את הפורעים שהיכו ללא רחם בצלם העיתונות שאול גולן, פצעו אותו, שדדו את ציוד הצילום היקר שלו, ריסקו את הציוד והשמידו את הצילומים שהיו על כרטיס הזיכרון.
"חומרים נדירים שנחשפו על-ידי רועי שרון בכאן חדשות חושפים דקות ארוכות של מה שלא ניתן לתאר אלא כהתעללות מרושעת בצלם שאול גולן, ומתעדים גם את השמדת ציוד הצילום היקר הזה. לא ייתכן שאירוע כל כך אלים, שהתרחש באור יום, לא ייחקר ואיש לא יועמד לדין.
"אנו דורשים מצה"ל לאתר את החיילים שהיו עדים לתקיפה האלימה ולהעמיד גם אותם לדין. אין לקבל מצב שבו עיתונאי, שעושה את עבודתו למען האינטרס הציבורי, ייתקל באלימות כה בוטה נגדו. אלימות שנועדה לא רק לפגוע בגופו, בכבוד האדם שלו, אלא נועדה למנוע ממנו לעשות את עבודתו, לרסק את ציוד הצילום שלו ולהשמיד את החומר המצולם".
מארגון תג מאיר נמסר: "מיליציות טרור יהודי פועלות 24/7 בתוך כפרים פלסטיניים ביהודה ושומרון. הן מציתות, משחיתות, עוקרות, פוצעות וגם רוצחות. הסרטון שבו נראים טרוריסטים יהודים מכים באכזריות את הצלם שאול גולן בכפר אל-מורייר, מעיד על מאות סרטונים שלא פורסמו על מה שעוללו ומעוללים פעילי ימין קיצוני בכפרים פלסטיניים באזור C. כל מי שחרד לצביונה היהודי-מוסרי-דמוקרטי של מדינת ישראל חייב להתעורר ומהר".