אלפי בני אדם הגיעו אמש (שלישי) לבית העלמין גני אסתר בראשון לציון כדי ללוות את ג'ורדן קופר (26), ששירת יותר מ-200 ימים במילואים כחייל בודד, בדרכו האחרונה. אביו רוס התרגש בדמעות מההיענות של הציבור לקריאה של הרגע האחרון להשתתף בהלוויית בנו: "זו הסיבה שבגללה הוא הגיע למדינה הזאת, כדי להגן עליכם מעבר לאמונה".
הלווייתו של ג'ורדן קופר
(צילום: עידו ארז)

קופר הגיע לישראל מארה"ב ב-2018 מתוך רצון להשתתף בהגנה על המדינה. אחרי שירות בסדיר בסיירת הנח"ל הוא שב לארה"ב, אבל מיד לאחר 7 באוקטובר עזב את ביתו, עלה על מטוס והגיע להילחם לצד חבריו מהסדיר בגדוד המילואים של סיירת הנח"ל. לפני כשלושה שבועות קופר השתחרר משירות המילואים, ואתמול בבוקר מת במפתיע מסיבוך של אלרגיה למזון. הטרגדיה אירעה שבוע אחרי שהוריו מרלה ורוס, אחיו איתן וסבו ג'רי הגיעו במיוחד לארץ כדי לבקרו.
לאחר הטבח בדרום קופר התקשה למצוא יחידת מילואים שתקלוט אותו ופנה להסתייע בחברו חיימון בלומנפלד כדי למצוא דרך להצטרף למלחמה בעזה. "כרגע יש 120% סד"כ, אין לי מקום בהאמר, מחפש מקום בצבא ללכת להילחם, לחתום מילואים. תנסה לעזור לי להילחם", אמר קופר בשיחה שהוקלטה בטלפון הנייד של בלומנפלד. "פשוט ביחידה שלי אין מקום, יש עליי ציוד, הכול בסדר, מחפש נשק שאני יכול להשתמש. אני רוצה לשרת במלחמה הזאת, אני רוצה להיכנס לעזה".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של ג'ורדן קובין קופר ז"ל
הלווייתו של ג'ורדן קובין קופר ז"ל
ההלוויה של קופר בראשון לציון
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של ג'ורדן קובין קופר ז"ל
הלווייתו של ג'ורדן קובין קופר ז"ל
(צילום: מאיר תורג'מן)
בלומנפלד סיפר שאחרי שקופר השתחרר מהשירות הסדיר בסיירת הנח"ל, הוא חזר לארה"ב ובהמשך התנדב לצבא אוקראינה כדי לעזור במלחמה מול רוסיה. "הוא הסביר לי 'אני תמיד יוצא להגנת החלש, בגלל זה התנדבתי למלחמה באוקראינה'". בלומנפלד השמיע את השיחה המרגשת שקיבל מקופר במהלך ההלוויה, ורבים שכלל לא הכירו אותו הזילו דמעה.
לקופר היו תוכניות להתחתן עם בת זוגו ולרי ולהקים איתה בית בישראל. בנוסף הוא תכנן להתגייס לשירות קבע במג"ב. ולרי נפרדה מאהוב ליבה בעיניים דומעות, וכך גם בני המשפחה שהתחבקו ממושכות מעל הקבר הטרי. "אני אנסה להגשים את חלומותיו, מעתה כל יום בחיי אהיה למען אחי ומורשתו", אמר האח איתן. "אראה אותו בכוכבים, בהרגשה של חברים טובים. אמצא אותו בכל מקום בחיי, אהיה חזק בשבילו לנצח".
5 צפייה בגלריה
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
קופר בשירות הצבאי
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
עם בת הזוג ולרי
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
ג'ורדן קובין קופר ז"ל
עם המשפחה בכותל
(באדיבות המשפחה)
המפקד בגדוד המילואים של קופר, סגן-אלוף יהושוע קורשיה, הגיע להלוויה במדים אף על פי שהגדוד השתחרר לפני כשלושה שבועות. "ג'ורדן היקר, זכיתי שהיית לוחם אצלי", אמר קורשיה. "אמנם זו לא הלוויה צבאית, אבל באתי לכבד אותך ושמתי מדים כדי להגיד לך תודה. בכל פעם שקראו לך הגעת מיד, אהבת את הצבא ואני מצדיע לך. ב-7 באוקטובר עוד לא היית, אמרו לי שיש לוחם שרוצה להצטרף. הצטרפת אליי, בכל מקום שהגעתי אליו שמעתי על 'ג'ורדן הלוחם'".
טל גוטמן, חבר קרוב מימי השירות הסדיר, ספד בבכי: "כל הצוות של אוגוסט 2019 כאן איתך עכשיו, תמיד קראנו לך 'רמבו הגיבור'. אנחנו היינו בני 18, אתה היית בן 20 אחרי שנה בקולג'. עזבת חיים נוחים, עזבת הכול, ובאת להיות איתנו. סיפרת שבארה"ב היה לך טוב, אבל אמרת שכיהודי אתה יכול לתרום להגן על הבית של עם ישראל. התנדבת פעם אחר פעם בלי להסס, איש עם חיוך מדבק, עם הומור משגע. לא מאמין שאני נפרד ממך".
סגן ראש העיר ראשון לציון אבי חיים אמר: "ג'ורדן נלחם, עזב בית ומשפחה בארה"ב ובא לישראל להילחם, להגן עלינו. אנחנו מסיימים הערב את צום תשעה באב יום שמדברים בו על שנאת חינם. אני מסתכל על כל האלפים הרבים שבאו ללוות ולהצדיע לגיבור ישראל. ג'ורדן היה גאה להיום חלק מהעם שלנו. תודה למשפחת קופר על הבן שגידלו לערכים, לציונות ואהבת ישראל. ג'ורדן נלחם והיה איתנו, ואנחנו עכשיו באנו לתת לו את הכבוד האחרון שמגיע לגיבור ישראל".