משרד החינוך פרסם בצהריים (יום ו') את מתווה הלימודים המעודכן ליום ראשון הקרוב. עם חזרתם של תלמידי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב לבתי הספר באזורים ירוקים, צהובים וכתומים מוחרגים, התווספו כמה הקלות.
1 צפייה בגלריה
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
לימודים בבית ספר יגאל אלון בגבעתיים
(צילום: עמית הובר )
לפי משרד החינוך, בנוסף להיתר לערוך סיורים רגליים בשטח פתוח למוסד החינוכי במסגרת הקבוצה הקבועה, ניתן לצאת גם לטיולים חד-יומיים בשטחים פתוחים אך ללא לינה. היציאה תיעשה במסגרת הקבוצות הקבועות וצוותי ההוראה הקבועים ובליווי מאבטח, מדריך טיולים ומלווה רפואי.
כמו כן הוחלט כי ניתן לערוך פעילות הכנה לשירות בצה"ל במסגרת טיול חד-יומי בשטח וללא לינה, שכוללת היכרות עם יחידות צה"ל ומפגש עם נציגי צה"ל. לפי משרד החינוך, הפעילות תתבצע תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטיית מסכה לאורך כל המפגש.
מוקדם יותר אושרו בממשלה במשאל טלפוני השינויים שיאפשרו לקיים לימודים מיום ראשון גם ביישובים כתומים "גבוליים" שציון הרמזור המקסימלי שלהם עומד על 7.
הילדים בערים הירוקות והצהובות חוזרים לבתי הספר
(צילום: עמית הובר, רענן בן צור)

תלמידי ה'-ו' ו-י"א-י"ב יצטרפו לתלמידי א'-ד' וילדי הגנים שחזרו ללימודים פיזיים במוסדות החינוך מיד בתום הסגר האחרון. במסגרת ההקלות תתאפשר פעילות בשטח פתוח בהשתתפות של עד 20 תלמידים, כולל במוסד להשכלה או הכשרה לבגירים ומוסד תורני.
עוד אושר במשאל הטלפוני לאפשר לימודי כיתות עולים, לימודים בכיתות י"ג-י"ד (לנוער בסיכון בכל הארץ, השאר רק בירוק, צהוב ו"כתום גבולי"). גם פעילות תנועות הנוער תוכל להתחדש בשטח פתוח ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים "גבוליים".
כמו כן, הממשלה אישרה לחדש את פעילות תנועות וארגוני הנוער בערים הירוקות, הצהובות והכתומות עם שיעור מתחסנים גבוה. החל מיום ראשון בבוקר תותר פעילות בשטח פתוח לפי קפסולות בית ספריות לתלמידי א'-ו', ותלמידי ז'-י' יוכלו לקיים פעילות בקפסולות קבועות של עד 20 חניכים וחניכות ועם מדריך קבוע.
בתוך כך, ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית פנה לשר החינוך יואב גלנט בדרישה להורות על סיום הלימודים ביום של מסיבות הפורים בשעה 14:00, ולא בשעה 12:00 - ואיימו לפנות לערכאות משפטיות. במכתב לגלנט כתבה יו"ר ועד הגנים סיגל שפיץ-טולדנו כי המשמעות של סיום יום הלימודים בשעה 12:00 מאלצת את ההורים לקחת יום חופש נוסף מהעבודה, כיוון שאף הורה לא יוכל לסיים את עבודתו עד השעה 11:30. שפיץ טולדנו הוסיפה כי "בשנה כה קשה וכאשר התלמידים רק החלו לחזור אל גני הילדים לאחר הסגר השלישי, הפגיעה חמורה יותר".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הפעילויות של מוסדות החינוך מתקיימות כפוף להסכם הקיבוצי וחוזר מנכ"ל".