הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד חמש סייעות מהגן של "אילנה קובר" באילת, בגין עבירות של הפרת חובה של אחראי והפרת חובת דיווח. הסייעות, רותי רפאל, רעות קובר, מרסל גואטה, עדי קבלו ואתי קובר, נאשמות שהיו עדות יחדיו ליותר מ-160 מקרי תקיפה, התעללות בקטינים וחבלה, והפרו את חובתן לדווח על כך.
עימותים בדיון של הגננת בחודש יוני
(צילום: רועי עידן)

הגננת ובעלת הגן, אילנה קובר, הורשעה בחודש יוני לאחר שהודתה במסגרת הסדר טיעון בכ-360 מקרים של פגיעה גופנית ונפשית בקטינים. קובר תקפה פיזית 23 מתוך 26 ילדי הגן, שכולם היו חשופים לאלימות הבלתי-פוסקת מצידה.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד רננה לוי מפרקליטות מחוז דרום, הנאשמות רותי רפאל, רעות קובר ומרסל גואטה עבדו כמה שנים כסייעות בגן האילתי והיו בגן באופן יומיומי. הנאשמת עדי קבלו עבדה בגן במשך כשנה והנאשמת אתי קובר, כלתה של הגננת אילנה, סייעה בגן לתקופה קצרה.
לפי כתב האישום, הגננת אילנה הודתה כי בין היתר תקפה את הפעוטות, צבטה אותם, היכתה אותם בידיה, בעטה בהם, הטיחה ילדים אל הרצפה ואל הכיסאות, האכילה פעוטות בכוח, חיתלה תינוקות ופעוטות בכוח. בכל המקרים, הפעוטות והתינוקות שהותקפו פרצו בבכי. הנאשמות היו עדות יחד ליותר מ-160 מקרי תקיפה, שבהם הפרו את חובתן למנוע התעללות בקטינים, חבלה בגופם או פגיעה אחרת בהם. בנוסף, הן הפרו את חובתן לדווח על עבירה נגד קטינים שבוצעה על-ידי האחראית על הקטינים.
1 צפייה בגלריה
אילנה קובר
אילנה קובר
אילנה קובר בבית המשפט בחודש יוני
(צילום: הרצל יוסף)
בכתב האישום פירטו את מקרי התקיפה שראו, בין היתר כאשר אילנה משכה בסנטרו של תינוק והטיחה אותו על טרמפולינה. במקרה אחר היא צבטה פעוט והטיחה את ראשו בצלחת אוכל, ובמקרה נוסף צבטה פעוט בפניו. בתקרית נוספת הגננת הטיחה את ראשו של פעוט על מזרון והכתה אותו באגרופים בפניו. בכל המקרים האלה הסייעות היו עדות לאלימות נגד הילדים חסרי הישע, אך לא עשו דבר.
בשל מעשיה הקשים של הגננת, וההתעלמות של הסייעות, נצפו שינויים בהתנהגות הפעוטות עקב סבלם הרב. בין היתר, פעוט אחד נהג להיכנס לשירותים, לסגור את הדלת, לומר "אני בעונש", ולפרוץ בבכי. פעוט אחר היה נרדם תוך כדי שהוא מכה את עצמו בראש באגרוף. פעוטה נוספת אמרה על גננת חדשה שהגיעה כי "היא לא מרביצה", ופעוטה אחרת הייתה מתעוררת בצרחות, ומכה את ראשה בקיר על מנת להירדם. רבים מהפעוטות סבלו מסיוטים קשים בלילות, התפרצויות זעם והתקפי כעס ואלימות.