(צילום: סיני דודפור)

שב"כ שפועל בימים האחרונים בשיתוף משטרת ישראל עצר עשרות חשודים בתקיפת אזרחים במהלך ההתפרעויות על רקע מבצע "שומר החומות", בהם חשודים בתקיפה בכמה מקרים חמורים בצפון ובנגב.
במקרה הראשון, שאירע ביום שני שעבר, הותקף יהודי שנכנס בשוגג עם מכוניתו לכפר כנא. מתפרעים רבים תקפו אותו והוא חולץ ואושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.
3 צפייה בגלריה
המשפחה שנקלעה לכפר סאלם עם רכבה
המשפחה שנקלעה לכפר סאלם עם רכבה
משפחת בלטוך שנקלעה ללינץ' ליד אום אל פחם
3 צפייה בגלריה
המשטרה חילצה לפני זמן משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם
המשטרה חילצה לפני זמן משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם
המכונית של משפחת בלטוך לאחר ניסיון הלינץ'
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הפרות סדר בכפר כנא
הפרות סדר בכפר כנא
כוחות משטרה בכפר כנא, בשבוע שעבר
באירוע השני, ביום חמישי האחרון, הותקפה משפחה יהודית שנכנסה עם מכוניתה לאום אל פחם. המכונית שבה נסעו גם שלושה ילדים הותקפה ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה, בן אור בלטוך. הוא סיפר שהמשפחה הייתה בדרכה לבקר אצל הוריו וגילו שכביש 65 סגור מאזור מגידו דרומה בשל ההפגנות וחשש מיידוי אבנים. יישומון הניווט הוביל אותם מזרחה לאזור אום אל פחם ושם תקפו אותם פרועים תושבי המקום.
בראיון ל-ynet הוא הוסיף: "בשלב מסוים התחילו לזרוק עלינו אבנים גדולות מכל הכיוונים. היו שם עשרות צעירים שזרקו אבנים על שמשות הרכב. צעקתי להם שיש פה ילדים - היו איתנו שלושת הילדים, בני שלושה חודשים וחצי עד חמש, אבל זה לא הפריע להם - להפך. זה נראה כאילו הם שואפים לפגוע דווקא בילדים. זה היה כמו חלום בלהות, סיוט שנמשך קרוב לשעה, כשאני מנסה לתמרן ולהתחמק עם הרכב מפגיעות האבנים".
בדואים מהנגב החשודים בניסיונות לבצע לינץ' בכלי רכב חולפים בכמה מקרים ביום שלישי שעבר בכביש 6 באזור לקיה. באחד מהם הם תקפו נהגת יהודייה שחולצה ללא פגע על ידי עובר אורח. במקרה אחר תקפו נהג שנפצע קל וחולץ על ידי המשטרה.
על בסיס מידע מודיעיני וחקירות, נעצרו חשודים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לעבירות החמורות המיוחסות להם. שב"כ מסר כי "ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה. עוד יובהר כי שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים".