כמעט שנתיים אחרי רצח יואל להנגהל ז"ל בקריית שמונה: פרקליטות המדינה דרשה היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת לגזור בין 12 ל- 15 שנות מאסר על ליעד אדרי, הנאשם היחיד בתיק. זאת, למרות הסדר הטיעון שבמסגרתו הודה אדרי רק בחבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.
מנגד, עורכת דינו של אדרי ביקשה מבית המשפט להסתפק בעונש של בין 9 ל-24 חודשי מאסר בפועל. גזר דינו צפוי להינתן ב-12 בספטמבר.
ליעד אדרי ועורכת דינו שירה ניר בתום הדיון
(צילום: נחום סגל)

2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל ז"ל
בטיעונים לעונש הציגו בפרקליטות בפני בית המשפט את כרוניקת האירועים בה הואשם אדרי ש"יזם, הוביל וביצע תקיפה חמורה במהלכה מצא צעיר את מותו", וכי מדובר באחת מהעבירות החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל. רף העונש החמור לטענתם צריך להינתן למי שהיה המבוגר ביותר מקרב התוקפים, "שהוביל והנהיג את החבורה במטרה לתקוף, וכשהחבורה הצעירה הצועדת בעקבותיו מצוידת בכלי תקיפה. בלעדיו לא היו לאחרים בטחון או תעוזה לבצע כלל את התקיפה".
בפרקליטות ציינו כי אדרי לא חדל ממעשיו כאשר להנגהל כבר שכב על הרצפה ו"הוא שב ותקף את המנוח, בעט בו באכזריות כשהוא כבר דקור בבטנו והותיר אותו מדמם על המדרכה אל מותו, תוך שהוא ממשיך ותוקף את צפיר, חברו של המנוח".
עם תום הדיון, יצאו אדרי ועורכת דינו שירה ניר נסערים מגובה העונש שבפרקליטות ביקשו להטיל. "הם התייחסו אליו כאילו הוא עדיין הנאשם היחיד והאחראי ברצח", אמרה עו"ד ניר. היא האשימה את הפרקליטות באכיפה בררנית וטענה כי יש להקל עימו בשם "הגנה מן הצדק". לדבריה: "איך מבקשים מתחם עונש כזה עצום מחד, ומאידך לא מגישים כתבי אישום נגד כל אלו שידועים להם שמם וזהותם? הוא כבר שנתיים בתנאי מעצר ורף הענישה המיוחס לו הוא הנמוך ביותר בעונש".
עורכת הדין שמייצגת את משפחת להנגהל, רחל צינקין, אמרה כי בני משפחתו של יואל מקווים כי "בית המשפט ישפוט בהתאם לצדק ולדין". עו"ד צינקין הסבירה כי "מדובר בנאשם שגם אם בסוף הודה רק בחלק האישומים שהופנו כלפיו, הם אישומים חמורים. הוא שיבש הליכי חקירה והוביל את הנערים שפצעו ורצחו את יואל, בעט ביואל ששכב על הרצפה והעלים ראיות. על כל אלו הנאשם חייב לתת את הדין".
2 צפייה בגלריה
טיעונים לעונש במשפטו של ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל ז"ל
טיעונים לעונש במשפטו של ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל ז"ל
הוריו של יואל להנגהל ז"ל ועורכת דינם, רחל צינקין
(צילום: נחום סגל)
להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות, נרצח ב-7 באוקטובר 2022 אחרי שעשרות צעירים התנפלו עליו באלימות, ואז הפקירו אותו, מתבוסס בדמו. שעות לאחר שפונה מקריית שמונה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של העולה החדש, בן לקהילת בני המנשה מנוף הגליל.
מלבד כתב האישום נגד אדרי, התנהלה חקירת מח"ש שהובילה להגשת שלושה כתבי אישום נגד רנ"ג במשטרה ועוד שני קציני משטרה, באשמת שיבוש מהלכי משפט. בהקשר הזה, במסגרת הסדר טיעון מקל, הודה השוטר חיים גבאי במרמה והפרת אמונים לאחר שהתקשר בליל האירוע 9 פעמים לנאשם ברצח, ליעד אדרי - ושני סעיפים של שיבוש מהלכי משפט נמחקו מהאישום. נקבע גם כי גבאי ישלם 25 אלף שקל למשפחת הקורבן.