התובעים האיטלקים שחוקרים את אסון היאכטה בסיציליה זימנו לחקירה שני אנשי צוות נוספים שהיו עליה. שלשום (שני) נלקח קפטן היאכטה לחקירה, והתביעה מייחסת לו חשד להריגה.
באסון היאכטה נספו שבעה בני אדם – בהם יזם ההייטק הבריטי מייק לינץ', שהספינה הייתה בבעלות אשתו, ששרדה את האסון. גם בתו של לינץ' טבעה למוות.
אתמול פורסם שהקפטן של היאכטה ששקעה, ג'יימס קטפילד בן ה-51, סירב לענות לשאלות בחקירה ושמר על זכות השתיקה. הגורם המשפטי ששוחח עם רויטרס אמר כי בנוסף לקפטן הניו זילנדי נחקרים שני אנשי צוות בריטים - אחד מהם הוא מתיו גריפית, שהיה בתורנות בזמן האסון שהתרחש בשעת בוקר מוקדמת, וההנדסאי הימי טים פארקר איטון, האחראי על חדר המכונות.
כמו קטפילד, גם גריפית ופארקר איטון חשודים על-ידי התביעה בהריגה ובאחריות להריסתה של היאכטה Bayesian. הגורם המשפטי אמר לרויטרס שפארקר איטון חשוד גם בכך שנכשל במשמיתו לשמור על חדר המכונות ומערכות ההפעלה של היאכטה. סוכנות הידיעות AFP דיווחה שהתובעים חושדים שפארקר איטון לא וידא שהדלתות של חדר המכונות היו סגורות, ושגריפית לא התריע בזמן על הסכנה.
התובעים אמרו שחקירת האסון תהיה ממושכת, ותדרוש את הוצאת הריסות היאכטה ממצולות הים בסיציליה. כרגע היאכטה נמצאת בעומק של 50 מטר. גורם בחקירת האסון אמר ל"סקיי ניוז" כי שוטרים ערכו חיפושים בחדרים של אנשי הצוות ומצאו עד כה לפחות שני טלפונים.
אסון היאכטה אירע בשני שעבר ב-05:00 לפנות בוקר, כשהיו עליה 22 איש. מעט אחרי שהיא עגנה ליד נמל פורטיצ'לו היכה בה מזג אוויר סוער, ועדי ראייה סיפרו שתוך דקות היא נעלמה מתחת לגלים. 15 איש הספיקו לברוח מהיאכטה ונמצאו בהמשך על סירת הצלה, אבל שבעה אחרים נספו.
היאכטה שטבעה בסיציליה נבנתה על-ידי חברת הספנות האיטלקית "פריני" בשנת 2008, והשיפוץ האחרון שעברה היה בשנת 2020. יצרני הספינה הגדירו אותה כ"בלתי ניתנת לטביעה", והחוקרים האיטלקים תוהים כיצד יאכטה שכזו שקעה במזג אוויר סוער, דקות אחרי שנקלעה לסערה ובשעה שספינה שהפליגה לידה לא ניזוקה וחזרה בשלום לחוף.
ראש התביעה האיטלקית המטפלת בפרשה, אמרוג'ו קרטוזיו, הדגיש כי למרות שהיאכטה נפגעה מאירוע מזג אוויר פתאומי, יש חשד לפשעים של הריגה ושל גרימת טביעה ברשלנות.