שמונה שרים ושרות יגיעו בראשית החודש הבא לניו יורק כדי להשתתף ב"מצעד ההצדעה לישראל". מדובר במספר שיא של שרי ממשלה המשתתפים באירוע המהווה מפגן תמיכה שנתי מצד הקהילה היהודית המקומית בהשתתפות עשרות ארגונים יהודיים וישראליים.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בצעדה למען ישראל בניו יורק
בני גנץ בצעדה למען ישראל בניו יורק
בני גנץ, פנינה תמנו שטה ואופיר אקוניס במצעד אשתקד
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השרים שצפויים להשתתף בצעדה הם: שר הכלכלה ניר ברקת; שר המדע אופיר אקוניס; שר העבודה יואב בן צור; שר התפוצות עמיחי שיקלי; שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן; שר העלייה והקליטה אופיר סופר; השר לענייני מורשת עמיחי אליהו ושר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש.
גם שר הביטחון יואב גלנט היה אמור להשתתף במצעד ישראל – אך כעת הוא נוטה לבטל את השתתפותו. השרים שכן ישתתפו, קיבלו את אישור ראש הממשלה וראש הקואליציה לנסיעה בהתאם למדיניות שהונהגה מאז הקמת הממשלה.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בצעדה למען ישראל בניו יורק
בני גנץ בצעדה למען ישראל בניו יורק
מפגן התמיכה בישראל הגדול בעולם במנהטן, אשתקד
(צילום: JCRC-NY)
גם בשנה שעברה נשלחה נציגות מטעם הממשלה - אם כי מצומצמת יותר, והיא כללה את שר הביטחון דאז בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי, ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה.
אירוח תשעה שרים בניו יורק יהיה מורכב במיוחד מבחינת אבטחה ולוגיסטיקה משום שהוא יחייב את הקונסוליה הישראלית למצוא להם ולעוזריהם חדרים בבתי מלון בעיר וכן לדאוג להם לרכב ולנהג מעבר לסוללת מאבטחים שילוו אותם. מעבר לכך, ישנה אפשרות שיתקיימו נגד השרים גם הפגנות של תנועת המחאה נגד המהפכה המשפטית.
מלבד השרים, מתוכננת להגיע למצעד ישראל גם משלחת מטעם הכנסת שכוללת בין השאר את יושב ראש ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. עוד יגיעו לצעדה מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ובכירים נוספים. אולמרט עצמו לא מתכנן להגיע למצעד אלא להשתתף בוועידה. "אין לי קשר ל-9 השרים שממיתים בושה על מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה לשעבר.