בית משפט בסין גזר 18 שנות מאסר על המיליארדר סאן דאו, טייקון בענף החקלאות המקומי ומקורב למתנגדי משטר גולים. סאן הורשע בשורת אישומים - כולל אישום לפיו הוא "גרם לצרות" - שם כולל לעבירות שמיוחסות לעיתים קרובות למתנגדי משטר ולפעילי זכויות אדם בסין.
בית המשפט במחוז גאוביידן, ליד בייג'ינג, קבע שהמיליארדר אחראי בין השאר להתארגנות שנועדה לפגוע ברשויות, ולניסיונות לשבש את פעילות הממשלה. עורכי דינו אמרו שהמשפט היה חשאי.
סאן דאו בן ה-67, איש עסקים כריזמטי, החל את דרכו בענף החקלאות בשנות השמונים כמגדל חזירים. הוא הקים חברה שהפכה לאחת מהחברות הפרטיות הגדולות בענף החקלאות בסין. ב-2003 הוא נשלח למאסר על "גיוס כספים לא-חוקי" - אך העונש בוטל בזכות תמיכה ציבורית נרחבת בסאן.
לפי ארגוני זכויות אדם המשטר הסיני רדף את סאן בגלל תמיכתו במתנגדי המשטר הגולים. בנובמבר הוא נעצר יחד עם יותר מ-20 מקורבים - בהם אשתו, שני הבנים שלו ושתי כלותיו. המעצרים היו אחרי שהחברה שלו נקלעה לסכסוך קרקעות עם חברה בבעלות המדינה.
סאן, שלא פעם השמיע את קולו בנושאים שעל סדר היום, קרא לסין לערוך רפורמות בחקלאות. ב-2019 הכעיס את הרשויות, בזמן התפשטות של שפעת החזירים. הוא העלה לרשת תמונות של חזירים מתים, על רקע ביקורת נגד הרשויות המקומיות שהגיבו באיחור להתפשטות המחלה.
בנוסף לעונש המאסר נקנס סאן על ידי בית המשפט בסכום של 3.11 מיליון יואן - כ-475 אלף דולר.