2 צפייה בגלריה
משה אדרי
משה אדרי
משה אדרי
( צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
היו"ר הבא של הוועדה לאנרגיה אטומית יהיה תא"ל (מיל') משה אדרי (59), שיחליף ביולי הקרוב את זאב שניר, המסיים שבע שנים בתפקיד. כך הודיע היום (ד') ראש הממשלה נפתלי בנט. המינוי ייכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות במדינה ואישור הממשלה. מדובר למעשה בחזרה של אדרי לוועדה, שבה כיהן כראש מערך במשך שלוש שנים בתחילת העשור הקודם.
כיום הוא מכהן כממונה על האמצעים המיוחדים (אמ"ם) וכממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון. במסגרת זו הוא מרכז ומוביל בחודשים האחרונים את הטיפול במגפת הקורונה ומתכלל את פעילותם של כלל גורמי המקצוע.
הוועדה לאנרגיה אטומית אחראית על הפעילות במרכז למחקר גרעיני בנחל שורק ובקריה למחקר גרעיני ליד דימונה, והעומד בראשה מקביל במעמדו לראשי המוסד ושב"כ. הוועדה מייעצת לממשלה בנושאים הקשורים למחקר ופיתוח גרעיני ומייצגת את ישראל במוסדות בינלאומיים כגון הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה.
2 צפייה בגלריה
הכור בדימונה
הכור בדימונה
הכור בדימונה. בנט: "בהצלחה במשימות הכבירות"
(צילום: AFP)
"הוא האדם הנכון בזמן הנכון", אמר בנט. "ביצועיו, הבנתו ונכונותו הותירו עליי רושם עמוק עוד בתפקידי כשר הביטחון. אני מאחל לו הצלחה רבה, אין לי ספק כי יעמוד באתגרים ובמשימות הכבירות שהמציאות האזורית מזמנת".
אדרי שירת בצה"ל 31 שנה ומילא שורת תפקידים, בהם מפקד יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר, מפקד הכוחות המיוחדים בחיל האוויר (יחידות 669 ושלד"ג), מפקד בסיס וראש חטיבת האמצעים המיוחדים במטה הכללי. אחרי שחרורו ב-2011 כאמור עבר לוועדה לאנרגיה אטומית, וב-2015 עבר למשרד הביטחון. הוא בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת בר אילן.
שר הביטחון בני גנץ מסר: "מלבד התפקיד השוטף שלו במשרד הביטחון, שהשתיקה יפה לו, אדרי מוביל כממונה על ההתגוננות מהלכים אופרטיביים קריטיים להצלחת המאבק בקורונה. אני מברך את ראש הממשלה בנט על בחירה באדם הראוי והמתאים להמשיך לשמור על ביטחון ישראל".