הצהרתו של שר הביטחון גנץ
(צילום: לע"מ)

שר הביטחון בני גנץ התייחס בצהריים (יום ד') לסערת תקרית תקיפת פעילי השמאל בחברון, גם לאחר שפעילי ימין התקיפו ברשת את סא"ל אבירן אלפסי, מפקד גדוד צבר ששפט את הלוחם שאמר לפעילים "בן גביר יעשה פה סדר". גנץ מתח ביקורת חריפה על התנהלות חברי הכנסת לנוכח התקריות, באומרו כי "ראינו ח"כים שהגיעו לבתי החיילים וניסו לתקוע טריז ביניהם לבין צה"ל".
גנץ גינה את תקיפות פעילי הימין על סא"ל אלפסי, ואת פעילות החייל בחברון, שנשלח למחבוש, אך באותה עת שיבח את התנצלותו של הלוחם כ"דבר שראוי להערכה". שר הביטחון קרא לחיילי ומפקדי צה"ל: "לא משנה מה עמדתכם הפוליטית, מהי דתכם או מקום מגוריכם. עם ישראל כולו מאחוריכם – לא משנה מה הרקע שלכם. אזרחי ישראל כולם אסירי תודה על השירות שלכם – תהיו אשר תהיו. יש לכם גיבוי מלא לבצע את משימותיכם במקצועיות, בנחישות ובערכיות. הישארו ממלכתיים ולויאליים לתפקידכם ולדרג המדיני המופקד עליכם, ולעולם אל תרכינו ראש בפני מערכת לחצים פוליטית".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ לנתניהו: "אל תכשיר את השרץ. לא תוכל לומר שלא ידעת"
(צילום: מוטי קמחי)
שר הביטחון קרא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו "לעצור מגמה חמורה זו". "הוא יודע היטב מה תוצאותיה של הסתה. אני קורא לו - אל תכשיר את השרץ הזה במחיר דמים למדינה ולחברה הישראלית. מצופה ממך להשמיע אמירה ערכית ברורה ולעמוד לצידם של חיילי, מפקדי וערכי צה"ל. לא תוכל לחמוק מאחריות באמירות עמומות. לא תוכל לומר שלא ידעת. העמידה שלך מנגד מצביעה ששיקולך האישיים גוברים על טובת המדינה וביטחונה", אמר.
בהמשך גנץ התייחס לאפשרות של העברת סמכויות מג"ב איו"ש ,למשרד לביטחון לאומי, תחת השר המיוחד בן גביר, ואמר כי התרחיש יהווה "פגיעה חמורה". שר הביטחון ציין גם כי משרדו עוקב אחר המחאות באיראן, שפרצו בקרב הציבור האיראני עקב מותה של הצעירה מהסא אמיני בספטמבר האחרון, לאחר שהוכתה למוות לכאורה על ידי משטרת המוסר במדינה. "זכויות האדם נדרסות שם באופן שוטף", תיאר.
3 צפייה בגלריה
סא"ל אלפסי והלוחם שנשלח לכלא הצבאי
סא"ל אלפסי והלוחם שנשלח לכלא הצבאי
סא"ל אלפסי והלוחם שנשלח לכלא הצבאי
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
תגובות בפייסבוק על הענישה של לוחם גבעתי
תגובות בפייסבוק על הענישה של לוחם גבעתי
תגובות בפייסבוק נגד סא"ל אלפסי
סא"ל אלפסי זכה לצל"ש על פועלו במבצע "צוק איתן", אז התנדב תוך סיכון אישי להיכנס למנהרת טרור ברצועת עזה ולחפש את החוליה שניסתה לאתר את הדר גולדין הנעדר. למרות פועלו, לאחר ששלח את הלוחם מהתקרית לעשרה ימי מחבוש, פעילי הימין ברשת התקיפו אותו בין היתר באמירות "הוא חייב לעוף מצה"ל מיד"; "תתבייש לך", "אותך להדחה", ו"נכשלת, כשאתה כמפקד תגיד אחריי - תראה שאין לוחמים מאחוריך".
כאמור, סרטונים מחברון שהופצו בשבוע שעבר תיעדו אלימות קשה של חיילים בגבעתי, לצד איומים ואזכור של השר לביטחון הפנים המיועד, איתמר בן גביר. באחד הסרטונים הכה חייל באגרוף פעיל שמאל בפניו, לאחר שהטיל אותו על הקרקע. בסרטון נוסף נשמע לוחם אחר בגבעתי אומר: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין, אכלתם אותה. אני קובע מה החוק, ואתה פועל נגד החוק". בסרטון אחר הוא תועד אומר: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה".