פרסום ראשון: נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי, החליט היום (א') על הוצאתו לחופשה כפויה של מפקד בית סוהר במרכז הארץ. מפקד הכלא, קצין בכיר בשב"ס, נחקר הבוקר על ידי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, לאחר שעלו חשדות שלפיהן פנה לאחת מפקודותיו בהצעות בעלות אופי מיני. הוא שוחרר בתנאים מגבילים.
1 צפייה בגלריה
בניין להב 433
בניין להב 433
להב 433
(צילום: יריב כץ)
החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה ליאח"ס מצד שב"ס, לאחר שהתעורר חשד לפגיעה בטוהר המידות של הקצין. על פי החשד, המפקד פנה לפקודה שלו במספר הזדמנויות בהצעות בעלות גוון מיני, ואף הציע לה להיפגש עימו בים ובדירתו. היא לא נענתה להצעות.
במסגרת מדיניות שהנהיג הנציב יעקובי כלפי פגיעות בנשות הסגל, ארגון שב"ס טיפל לאחרונה ב-16 מקרים של התנהגות לא הולמת כלפי נשים. אחד המקרים כלל חקירה נגד קצין בכיר, שנחשד בניצול יחסי מרות ובהתנהגות שאינה הולמת את תפקידו.
במקרה נוסף שהתרחש ביוני, הורה הנציב יעקובי על הוצאת קצין בכיר בבית סוהר קציעות לחופשה כפויה, לאחר שהתבטא בצורה בלתי הולמת כלפי חיילות המשרתות במערך האבטחה של הכלא.
במקרה שלישי, קבלן שביצע עבודות בינוי בכלא בדרום הארץ עוכב לחקירה לאחר שהתנהג באופן פוגעני כלפי לוחמות שב"ס. לפי החשד, הקבלן נצמד לגופה של אחת הלוחמות ואמר לה: "את כל כך יפה, את יכולה לגעת בי במקום הנקי מצבע". הוא עוכב על ידי המשטרה לחקירה, ובסופה נעצר.