מהפך במועצה האזורית גולן: לאחר קדנציה בת חמש שנים, איבד חיים רוקח את כיסאו בראשות המועצה לטובת אורי קלנר (44) ממושב רמת מגשימים. את ארבעת החודשים האחרונים והגורליים בקמפיין המקומי, העביר קלנר בלחימה בעזה בתפקיד סגן מפקד חטיבה 55 במילואים.
סגן-אלוף במיל' קלנר שימש כסגנו של ראש המועצה האזורית גולן לשעבר אלי מלכה מ-2012 עד 2018, ומאז הקים וניהל חברה שמובילה פרויקטים של התיישבות ברחבי הצפון.
1 צפייה בגלריה
אורי קלנר, ניצח בבחירות לראש עיריית מועצה אזורית גולן
אורי קלנר, ניצח בבחירות לראש עיריית מועצה אזורית גולן
קלנר עם המנוצח רוקח
לאחר ספירת הקולות התברר כי קלנר זכה לתמיכה של 67.5% מהבוחרים. ראש המועצה היוצא רוקח סיים עם 27.1% מהקולות, ובתיה גוטליב עם 5.5%. מיד לאחר היוודע התוצאות, חגגו תומכיו של קלנר במטה את ניצחונו המזהיר.
באולם נשמעו מחיאות כפיים לנוכח הגעתו של ראש המועצה היוצא, שחיבק את קלנר ועלה לצידו לבמה. "כמה אצילות נפש מצידך להגיע לכאן הלילה. זו הרוח של רמת הגולן", אמר קלנר. הוא הודה לרוקח על עשייתו למען הגולן, וביקש את סליחתו על דברים שייתכן שנאמרו בצל המרוץ.
"אנחנו אוהבים אותך חיים ומבקשים לומר לך תודה על חמש שנים של עשייה, אתה איש יקר", אמר קלנר לאיש שאותו יחליף. ניכר היה כי רוקח מתרגש מאוד מהמפגש הלא ברור מאליו.
בדבריו לקהל תומכיו, שיתף רוקח את תחושותיו בקצרה: "האמת, אני מרגיש הקלה גדולה. מקווה שאתה מבין את גודל האחריות, בטח בשעה זו, עם אפשרות שתיפתח חלילה מלחמה כאן". רוקח נפרד מראש המועצה הנבחר שצפוי לתפוס את מקומו בימים הקרובים, ומהתושבים שהריעו לשניים: "אני מאחל לך ולגולן הצלחה רבה".