העימותים באל-אקצא, הלילה

מאות מתפללים מוסלמים התעמתו הבוקר (שבת) עם כ-30 מתפרעים פלסטינים שהניפו דגלי חמאס ושרו בשבחו של ארגון הטרור לאחר תפילת השחר במסגד אל-אקצא. המתפרעים, רעולי פנים שבהם היו גם ילדים בני 12 ו-15, יצאו אל מדרגות הר הבית, ירו זיקוקים, ושרו "אנו אנשי מוחמד דף", ו"אבו עוביידה (דובר הזרוע הצבאית של חמאס) תפוצץ את תל אביב".
חצי שעה לאחר שהקריאות החלו, כוחות המשטרה החלו לעלות אל ההר כדי לעצור אותם - אך מאות המתפללים המוסלמים שהיו במקום חסמו את דרכם והתעמתו בעצמם עם המתפרעים.
המתפללים ביקשו מהמתפרעים להפסיק עם השירה, ואמרו כי הגיעו למסגד כדי להתפלל ולא להתעמת. "אתם הורסים את התפילה, תפסיקו", אמרו המתפללים. "אתם רק פוגעים בנו והמעשים שלכם יציתו את המקום. רבים ייפגעו בגללכם". מהר מאוד העימותים הפכו לקטטה המונית, אך המצב כעת חזר לשליטה.
3 צפייה בגלריה
לילת אל קאדר בהר הבית
לילת אל קאדר בהר הבית
מסגד אל-אקצא
(צילום: AFP)
קומץ המתפרעים טענו שהם הגיעו כדי להגן על אל-אקצא ועל המתפללים, ושזכותם להפגין בדרך שבה הם רואים לנכון. "אין לכם זכות למנוע מאיתנו למחות", אמרו רעולי הפנים. המתפללים התעקשו שימנעו זאת בגופם גם בפעמים הבאות.
"אנחנו לא רוצים עימותים נוספים עם המשטרה, ההתנהגויות האלה מטרידות מתפללים רבים ובכל פעם אנחנו מוצאים את עצמנו נפגעים ונחנקים מרימוני הגז מבלי שנעשה משהו", אמר אחד המתפללים ל-ynet. "אני לא יודע מאיפה הילדים והנערים האלה מגיעים, אבל תוך שנייה הם הופכים את המקום לשדה קרב".
מתפלל קשיש שמגיע מהגליל אמר כי לפני יומיים נאלץ להסתגר במסגד בגלל הגז המדמיע. "רעולי הפנים האלה עושים לנו צרות. לא אכפת להם ממה שאנחנו מרגישים ומהתפילות שלנו. רק מיידוי אבנים על המשטרה".
תושבת המשולש שבשבוע האחרון התפללה במסגד מדי יום יצאה גם היא נגד המתפרעים. "הגיע הזמן שהם יפסיקו את העימותים האלה. כולנו מתמודדים עם קשיים, אבל רוצים להגיע למסגד באווירה נוחה ולא מתוחה. נמאס מזריקות האבנים שלהם, וגם מרימוני ההלם, הגז המדמיע וכדורי הגומי של המשטרה".
3 צפייה בגלריה
יידוי אבנים ירושלים מתפללים מ נצרת
יידוי אבנים ירושלים מתפללים מ נצרת
האוטובוס שנפגע בדרך מאל-אקצא
במקביל, מתפללים שעשו את דרכם בחזרה מהמסגד לנצרת הותקפו באבנים. ארבעה מהם נפצעו באורח קל, המשטרה פתחה בסריקות אחר משליכי האבנים.