הישראלים שוב מצליחים להטריל: אחרי שמספר כלי תקשורת בעולם ציטטו דיווחים שלפיהם סוכן המוסד "אלי קופטר" הוא הטייס שאחראי להתרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי, כעת מדווחים כלי תקשורת טורקיים על סוכן אחר בשם "עמית נקש" (המתנקש) - שחיסל את איסמעיל הנייה בטהרן.
2 צפייה בגלריה
כותרות בהן מופיע "עמית נקש"
כותרות בהן מופיע "עמית נקש"
תמונות העיתונים שפרסם ד"ר אלי דוד
הסיבה לשגיאה המביכה, ככל הנראה, נעוצה בציוץ שפרסם ברשת X ד"ר אלי דוד, חוקר ויזם בתחום AI מאוניברסיטת בר אילן. "מקורות ישראלים חשפו את שמו של סוכן המוסד שרצח את איסמעיל הנייה", כתב. "קוראים לו עמית נקש, שלפי המקורות לקח חלק גם בכמה חיסולים קודמים. עמית, אתה גיבור!".
השמועה הכתה גלים - ושורת עיתונים ואתרים בטורקיה פרסמו את הדיווחים שלפיהם "עמית נקש" חיסל את הנייה בטהרן. דוד, ששוחח הבוקר עם ynet, אמר כי "אתמול צייצתי בהומור שעמית נקש, בדיחה שכל ישראלי מכיר, הוא גיבור. הרבה ישראלים, כולל עיתונאים ישראלים, עשו ריפוסט כדי להגיע לתפוצה רחבה - ומסתבר שזה באמת הגיע להרבה אנשים, כולל עיתונאים זרים מהעולם הערבי".
2 צפייה בגלריה
ד״ר אלי דוד
ד״ר אלי דוד
"לא נותנים לעובדות לבלבל אותם". ד"ר אלי דוד
"זה היה משעשע כי הם לקחו את זה ברצינות", אמר דוד. "זה רק מראה על הרמה העיתונאית של הרבה דיווחים שאנחנו רואים. כבר ראינו בעבר איך עיתונאים פלסטינים לכאורה רציניים, במיוחד מאז 7 באוקטובר, מפרסמים פייק מוחלט כעובדות. הבדיחות שאני עושה מדי פעם באות להראות את רמת האמינות והדיוק שלהם.
"כשקראתי את הכתבות עם גוגל טרנסלייט, רואים שהם מרחיבים על ישראל והסוכן שלה שבא ועשה ככה וככה", הוסיף. "הם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. כל שביב מידע שיש, ישר הם מעלים. זה מזכיר את אלי קופטר עם נשיא איראן והמסוק. כל ישראלי מכיר את הבדיחות האלה עשרות שנים".
לדברי דוד, "בטוויטר שלי אני עושה הסברה מאז 7 באוקטובר, ורוב העוקבים שלי מהעולם המערבי. אני כותב הרבה על המלחמה ושמתי לב שככל שמשתמשים יותר בציניות, המסר עובר יותר טוב. מחקרים בריטיים עוד ממלחמת העולם השנייה הראו את זה. אני משתמש בזה הרבה, ומדי פעם בדיחות כמו מה שאני עושה הופכות לכותרות רציניות".
ברשתות לעגו הבוקר לעיתונים הטורקיים: