שבת קטלנית בצפון: שני רוכבי אופנוע ונהג נהרגו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני רוכבי אופנוע נהרגו היום (שבת) בתאונות דרכים סמוך למעלה גמלא ובאזור אום אל פחם. בתאונה אחרת, במעורבות שלושה כלי רכב בצפון רמת הגולן, נהרג אדם נוסף - ובערב נהרגה צעירה בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב בקיסריה.
התאונה הראשונה התרחשה סמוך לשעה 08:45, אז התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על רוכב אופנוע בן 40 מטירת כרמל שהתנגש בגדר הפרדה בכביש 65, מצומת אום אל פחם לכיוון מגידו. צוותי מד"א העניקו לו טיפול במקום, שבסופו נאלצו לקבוע את מותו. חובש רפואת החירום מוחמד מחאגנה ופרמדיק מד"א עומר דעייף סיפרו כי "הפצוע שכב מעבר לגדר ההפרדה, במרחק של עשרות מטרים מהאופנוע, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותו".
4 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 869
הזירה בכביש 869
הזירה בכביש 869
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מהמשטרה נמסר כי "בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה, שבמסגרתה עולה כי ככל הנראה הרוכב איבד שליטה על האופנוע מסיבה שאינה ברורה בשלב זה והתנגש במעקה הבטיחות".
שעות לאחר מכן נהרג רוכב אופנוע אחר, בכביש 869 סמוך למעלה גמלא לכיוון כנף. סמוך ל-13:09 התקבל במד"א דיווח על תאונה במעורבות אופנוע וטרקטורון באגי, וחובשים ופרמדיקים של מד"א - בסיוע כוח רפואה של צה"ל - העניקו לרוכב אופנוע כבן 40 טיפול רפואי, שבסופו נאלצו לקבוע את מותו.
הפרמדיקים נתנאל אזולאי וליעם שיק פאלאס סיפרו כי "רוכב האופנוע שכב על הכביש בנתיב הימני במרחק גדול מהאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית. יחד עם כוח רפואה צבאי, שכלל רופא וכונני מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות - אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. נהג טרקטורון הבאגי שהיה מעורב בתאונה ונפצע באורח קל טופל במקום".
4 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 65
הזירה בכביש 65
הזירה בכביש 65
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בשעה 13:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על תאונת דרכים במעורבות שלושה כלי רכב בכביש 978, משעל לאורטל. למקום הגיעו צוותי מד"א וכוח רפואי צבאי, שנאלצו לקבוע את מותו של גבר בן 35 שנלכד מחוסר הכרה מתחת לאחד משלושה כלי רכב שהיו מעורבים בתאונה. חמישה פצועים נוספים פונו לבית החולים זיו בצפת, שניים מהם באמצעות מסוק מד"א ושלושה באמבולנסים צבאיים. אחת הפצועות היא צעירה בת 23, שנפצעה באורח קשה וסובלת מחבלות בפלג גופה העליון.
חובש מד"א אביב כץ סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. אחד מכלי הרכב היה על גדר ההפרדה כשהנהג לכוד במושב הקדמי כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית. תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות והנשמה, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נקבע מותו. צעירה וילד בן 3 שנפגעו באורח בינוני וקל הועברו למסוק מד"א שנחת על הכביש בסמוך אלינו, ופונו לבית החולים זיו. כוח רפואה של הצבא שפעל יחד איתנו בזירה פינה לבית החולים שלושה פצועים בהכרה מלאה, בהם צעירה אחת במצב קשה".
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ברחוב רוטשילד בקיסריה
תאונת דרכים ברחוב רוטשילד בקיסריה
תאונה חזיתית. המכוניות שהתנגשו בקיסריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ברחוב רוטשילד בקיסריה
תאונת דרכים ברחוב רוטשילד בקיסריה
זירת התאונה בקיסריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקטלנית הרביעית התרחשה בשעה 17:24, אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על תאונה בין שני כלי רכב ברחוב רוטשילד בקיסריה. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על פעולות החייאה בצעירה ופינה את הצעירה, תושבת באר יעקב בת 27, לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב אנוש - אך בהמשך נקבע מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסי אזולאי ופאראמדיק מד"א אסף תפוחי סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים חזיתית. הנוסעת שישבה ליד הנהג באחד מכלי הרכב הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלה קשה בפלג גופה העליון. חילצנו אותה מהרכב לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי ופינינו אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי. אישה שנפצעה באורח קל מהרכב השני טופלה ע"י צוות נוסף של מד"א בזירת התאונה ופונתה גם כן לבית החולים כשמצבה יציב".
על פי נתוני הרלב"ד, ארבעת ההרוגים בתאונות היום מעלים את מספר ההרוגים ל-46 מתחילת השנה. מדובר בארבעה הרוגים יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. העובדה ששניים מארבעת ההרוגים הם רוכבי אופנוע, מעלה את מספר רוכבי האופנוע שנהרגו השנה ל-7.
פורסם לראשונה: 14:56, 18.02.23