תיעוד מצלמת האבטחה מרצח ששון מלכה ז''ל
(צילום: דוברות המשטרה)

תושייתו של נער בן 14 ששהה עם בני משפחתו בחופשה באילת סייעה לפענוח רצח של גבר בן 38 בעיר. פרקליטות מחוז דרום תגיש הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום באילת הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום נגד החשוד ברצח, תושב העיר בן 45. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראה החשוד הולך בעקבות המנוח עם סכין בידו.
ב-22 ביוני התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על אדם שנמצא מוטל בחוף הצפוני עם פצע דקירה מדמם בחזה. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של הנדקר, ששון מלכה מטירת כרמל. שוטרי הסיור של מרחב אילת שהגיעו למקום עצרו את החשוד.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מצלמת האבטחה מרצח ששון מלכה ז''ל
תיעוד מצלמת האבטחה מרצח ששון מלכה ז''ל
החשוד תועד עם הסכין בידו
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד משטרת מרחב אילת, ניצב-משנה משה פינצ'י, הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד בראשות קצינת חקירות, פקד מאיה מאירי. הצוות החל מיד בגביית עדויות מהמעורבים ואיסוף ראיות טכנולוגיות ופורנזיות.
בחקירה התברר כי המנוח והחשוד הכירו חודש וחצי לפני הרצח, והתגוררו אחד ליד השני בקרוואנים בחוף הצפוני באילת. עוד התברר בחקירה כי המנוח ביקש מחברו של החשוד ברצח שלא להתקרב למתחם הקרוואן שלו.
בין השניים פרץ ויכוח שבמהלכו אמר החשוד למנוח כי הפגנת זלזול מצידו כלפי חבריו היא הפגנת זלזול בו. השניים יצאו אל מחוץ למתחם מגוריו של המנוח, שם דקר החשוד את המנוח באמצעות סכין מטבח. החשוד נמלט מהזירה, הותיר את המנוח מתבוסס בדמו, ודיווח על הדקירה לחבר משותף של השניים. בהמשך השליך החשוד את הסכין לים.
3 צפייה בגלריה
הסכין משחזור רצח ששון מלכה ז''ל
הסכין משחזור רצח ששון מלכה ז''ל
הסכין ששימשה לרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הזירה באילת
הזירה באילת
הזירה באילת
(צילום: דוברות המשטרה)
יומיים לאחר הרצח הבחין כאמור נער בן 14 בסכין על קרקעית הים בעודו שוחה. הודות לדיווח של הנער, נתפסה הסכין ובאמצעות פעולות חקירה הצליחה המשטרה להוכיח כי מדובר בכלי הרצח.
מפקדת אגף החקירות והמודיעין במשטרת מרחב אילת, סגן-ניצב חגית בן שאנן, אמרה: "מדובר באירוע חמור מאוד, בעקבות ויכוח סתמי מצא המנוח את מותו.
"במאמץ מרבי, בשילוב כל כוחות משטרת מרחב אילת ובשימוש כל האמצעים והכלים העומדים לרשות המשטרה, נוהלה חקירה נגד החשוד שבמהלכה נאספו ממצאים וגובשו הראיות הקושרות אותו לאירוע, בזכות אלה יוגש נגדו כתב אישום על-ידי פרקליטות מחוז הדרום בעבירת רצח".
משפחתו של ששון מלכה מסרה בתגובה: "התנהלות המשטרה בפרשה חסרת רגישות לאורך כל התהליך ומביישת. אנחנו מצפים לעשיית צדק מלא מול רוצחו של יקירנו ששון. אנחנו מקווים שאוזלת היד של המשטרה בהתנהלות מולנו עד כה לא תשקף את התהליך להגשת כתב האישום של הרוצח הנתעב. אנחנו מודים מאוד לנער שגילה תושייה".