"שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יֵצא משליטה, כי היא כמעט ולא נוקטת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד חיזבאללה". כך הזהיר היום (רביעי) נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שסיים ביקור בן יומיים יחד עם רעייתו מיכל בצפון הארץ.
ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג בצפון הארץ
(צילום: אבי קנר, אורי בוזגלו )

במהלך הביקור לנו הרצוג ורעייתו בצפת, שם נפגש עם ראש העיר יוסי קקון ונציגי העסקים המקומיים שהציגו בפניו הערכת מצב. בקיבוץ חניתה נפגש עם חברי כיתת הכוננות בחמ"ל הקיבוצי וחיזק אותם על פעילותם המשמעותית והמסורה.
את היום השני לביקורו פתח הנשיא בתפילת שחרית משותפת עם תושבי העיר צפת בבית כנסת האר"י, ולאחר מכן ביקר בפיקוד הצפון, שם נועד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, קיבל סקירה מבצעית רחבה מפי אנשי המודיעין ושוחח עם חיילי וחיילות הפיקוד.
בהמשך נפגש הנשיא עם חברי פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, במפגש שבו נכחו 17 ראשי רשויות, ויחד הם דנו בצרכים הביטחוניים והאזרחיים העולים בתקופה זו, לצד התחושות המלוות אותם והקשיים. הנשיא חתם את ביקורו בקיבוץ שדה נחמיה, השוכן במרחק של כחמישה קילומטרים מגבול ישראל-לבנון, ושם ביקר בין היתר בגן הילדים הקיבוצי שפועל באופן מלא, כסמל לשגרת החיים המתמשכת גם בעת הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ורעייתו במפגש עם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ חניתה
נשיא המדינה ורעייתו במפגש עם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ חניתה
נשיא המדינה ורעייתו במפגש עם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ חניתה
(צילום: מעיין טואף, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ורעייתו בביקור בעיריית צפת.
נשיא המדינה ורעייתו בביקור בעיריית צפת.
נשיא המדינה ורעייתו בביקור בעיריית צפת
(צילום: מעיין, טואף, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה בתפילת שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפת
נשיא המדינה בתפילת שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפת
תפילת שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפת
הנשיא הרצוג אמר בתום הביקור: "אני מזכיר לכל עם ישראל שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש ואת השריפות אלה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנחנו מודעים לכך שמרקמי החיים כולם מאותגרים כאן, ואנחנו ביחד במלחמה הזאת. אנחנו באנו כדי לחזק את המרקם האזרחי, את העורף, את התושבים, את המפונים וגם את אלה שנשארים כאן.
"אני קורא לרשות המיסים ולכל הגורמים שעוסקים בתמיכה בעסקים קטנים, בינוניים ותעשיות של מפעלים לפעול הרבה יותר מהר. אנחנו רואים עסקים קטנים קורסים כי אף אחד לא נותן להם תשומת לב. אם אנחנו רוצים שאנשים יישארו במקומם ולא יתפנו, צריך לתת להם עורף חזק".
לאחרונה ביקר הנשיא גם במטולה, ועמד על הנזקים והמצב הקשה ביישוב בעקבות המלחמה. בסיום הביקור הוא אמר: "אני אומר לכם בוודאות ואני אומר לתושבי מטולה - עוד נחזור באופן מלא, עד התלם האחרון שעל הגבול. עוד נחזור ונממש את הריבונות באמצעות חיים אזרחיים מלאים. נשקם את הבתים, ניטע, נבנה ונקבע מזוזות, ונחזיר את כולם. למטולה ולכל שאר היישובים בצפון".