2 צפייה בגלריה
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
בנט, הורוביץ ומיכאלי בנתב"ג. עטיית מסכות עדיין אינה חובה בחללים סגורים
(צילום: חיים צח, לע"מ)
עטיית המסכות בחללים סגורים היא עדיין בגדר רשות ולא חובה, אך יותר ויותר מקומות מתחילים לדרוש זאת. בהיעדר הנחיות ברורות, הבלבול חוגג וכל גוף רפואי או מעסיק קובע את הכללים לעצמו. כך למשל, בקופת החולים "מכבי" החזירו היום (רביעי) את חובת עטיית המסכות לכל המרפאות - אך בהיעדר תקנות, לא ברור כיצד יאכפו את ההוראה. קופת החולים כללית המליצה במייל לכל הצוותים הרפואיים והמטופלים לעטות מסכות. עם זאת, היו בתי חולים שטענו במענה לפניית ynet כי חובת עטיית המסכות לא הוסרה. יודגש כי ההנחיות נתונות לשינויים.
במכבי החליטו להחזיר את המסכות "בכל מתקני 'מכבי' ובמטות". עוד נאמר כי תצא הנחיה מסודרת. מנהלי המחוזות התבקשו לדאוג למסכות בכניסות לסניפים עבור מי שיגיע בלי מסכה.
בכללית נשלחה הודעה לעובדים שבה נכתב כי לנוכח התפרצות הקורונה בבנימינה ובמקומות נוספים, "מספר הנדבקים הולך ועולה. אנו ממליצים לכל הצוותים הרפואיים ולכל המטופלים לעטות מסכות". בסוף ההודעה התבקשו הנמענים להעביר את המסר לצוותים. בכללית הוסיפו כי בבתי החולים שלהם יצאה הודעה שלפיה חובה לעטות מסכה בעת מפגש עם מטופלים.
שר הבריאות ניצן הורוביץ על התפרצות הקורונה
(צילום: אבי חי)

(צילום: ניצן דרור, משה מזרחי)

מנגד, במאוחדת הסבירו שהם אינם יכולים לכפות הנחיה לפני שתצא רשמית ממשרד הבריאות. עם זאת, בקופת החולים אמרו שהצעד נדרש בעיניהם: "זה חיוני כי רמת התחלואה עולה וחייבים להגן גם על הצוותים הרפואיים".
בקופת החולים לאומית הפיצו הנחיות מסודרות ובהן מטפלים שלא חוסנו או שאינם מחלימים יעטו מסכה בעת מתן שירות רפואי למטופלים. כמו כן, בסניפי לאומית לא תחול חובת עטיית מסכה בעת אכילה ושתייה או במקומות המיועדים לצוותים רפואיים בלבד.
עוד נאמר כי מטפלים ומטופלים של לאומית יעטו מסכה "כשידוע שהמטופל בעל דיכוי חיסוני משמעותי". בנוסף, נאמר ב"לאומית" כי "מטפלים יכולים לעטות מסכה ולבקש ממטופלים עם סימפטומים נשימתיים לעטות מסכה בעת הבדיקה או בשהייה בחדר ההמתנה; מטפלים יעטו מסכה בעת ביקור בית של חולים מונשמים; מומלץ למטופלים בסיכון גבוה לעטות מסכה בכל ביקור במוסד בריאות ובכלל; מטופלים המגיעים לדיגום קורונה יחויבו בעטיית מסכה בכל עת שהותם במרפאה".
בבית החולים שערי צדק בירושלים עדיין נשמרת חובת עטיית המסכה והנוהל חל על כלל הנכנסים בשערי המוסד הרפואי. בבית החולים קפלן ברחובות אמרו כי הם "ממשיכים כפי שהיה: מבקרים ועובדים עוטים מסכות; מאושפזים, לפי שעה, לא מחויבים - אבל מומלץ".
מבית החולים הלל יפה בחדרה נמסר כי "ההוראה לעטיית מסכות בכל השטחים הקליניים, כולל שטחים בהם שוהים מטופלים ומבקרים - מחלקות אשפוז, מרפאות חוץ ומכונים - נשארה בעינה גם לאחר שהוסרה מגבלה זו מהציבור מסיבות של שמירה על בריאות הציבור והצוות". מבית החולים מאיר בכפר סבא נמסר כי הם "ממשיכים לפי ההנחיות - בכל מגע עם חולים עוטים מסכות". בבית החולים לניאדו בנתניה אין לפי שעה הנחיה גורפת ועטיית המסכה תלויה בהליך הרפואי.
בבתי החולים בני ציון, כרמל, העמק וזיו קיימת הנחיה פנימית להמשיך לעטות מסכה בכל מפגש טיפולי - זאת למרות היעדר הנחיה רשמית של משרד הבריאות. ברמב"ם שבחיפה, בדומה לבתי חולים אחרים, נוהל עטיית המסכות לא הוסר מלכתחילה במחלקות האשפוז ובכל מגע עם חולים. בסורוקה בבאר שבע עוטים מסכות בכל מגע עם מטופל וממתינים להנחיות של משרד הבריאות.
רה"מ בנט: "קצב ההדבקה של הזן ההודי גבוה משחשבנו"
(צילום: ליהי קרופניק)

בנט: זו התפרצות חדשה, חסנו את הילדים - המלאי מוגבל

אמש, בתום סיור שערך בנמל התעופה בן גוריון, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא "ממליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים". הוא ציין כי הנחה את משרדי הממשלה להחיל את ההוראה הזו מיד.
ההחלטות שעליהן הכריז בנט:
  • קבינט הקורונה יוקם מחדש
  • השוהים בנתב"ג יעטו מסכה
  • כל הנכנסים לישראל יעברו בדיקה סרולוגית
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
בנט בנתב"ג
(צילום: חיים צח, לע"מ)

בהצהרה בנתב"ג אמר בנט: "זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מידבק בכ-50% יותר מזן הקורונה המקורי ואנחנו רואים התחלה של התפשטות בתוך ישראל. לא תמיד אנחנו יודעים לאתר את המקור. הוא מדביק גם אנשים שהתחסנו. אפשר להתחסן ולהידבק". ראש הממשלה הפציר בציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל ולהזדרז לחסן את בני הנוער. תוקף החיסונים בישראל עומד לפוג והמלאי מוגבל - ולכן, מי שלא יקבל חיסון ראשון עד 9 ביולי, ייאלץ לחכות למשלוח החיסונים הבא.
אתמול אובחנו 67 ישראלים נוספים כחיוביים לקורונה מחצות ועד השעה שבע בערב. בחמשת הימים האחרונים אובחנו 322 ישראלים כחיוביים לנגיף (ממוצע של כ-66 ליום), לעומת 274 ב-17 הימים הראשונים של החודש (ממוצע של 16 ליום). הממוצע היומי זינק מתחילת החודש פי ארבעה. מאז חצות בוצעו כ-32 אלף בדיקות קורונה, ושיעור החיוביים עומד על 0.2%.
בישראל 477 חולים פעילים, 26 מהם במצב קשה. 18 חולי קורונה מונשמים. מתחילת השבוע אושפזו ארבעה חולים חדשים שמצבם קשה. לפי דו"ח שפרסם אתמול משרד הבריאות, בין המאושפזים שמצבם קשה גם ילד שלא חוסן. מבין החולים שמצבם קשה יותר מ-80% לא חוסנו. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,428 חולי קורונה - שישה מהם במהלך החודש הזה.
פורסם לראשונה: 22:52, 22.06.21