שיחה עם אחיו של החשוד ברצח אשתו
(צילום: עידו ארז )

בית משפט השלום בעכו האריך אחר הצהריים (שני) בתשעה ימים את מעצרו של תושב ג'ידייה מכר החשוד ברצח אשתו עאישה עבאדי (55) בדקירות סכין בביתם אמש. עורכי דינו מהסנגוריה הציבורית טוענים כי הוא סובל ממחלה פסיכיאטרית, ובית המשפט הורה לשלוח אותו להסתכלות בתנאי אשפוז עד יום שלישי הבא.
סאמי עבאדי, אחיו של החשוד ברצח, סיפר: "אחי היה מוכר לרשויות הרווחה ולמשטרה. הוא היה טופל בבית חולים לבריאות הנפש במזרעה במשך שנתיים. כנראה הכול קרה כי הוא לא הקפיד על נטילת התרופות שהיה אמור לקבל. כשהיה מקבל את התרופות הוא היה אדם נורמלי לחלוטין".
3 צפייה בגלריה
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
הנרצחת עאישה עבאדי
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו מג'דיידה
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו מג'דיידה
הבעל החשוד ברצח בבית המשפט היום
(צילום: נחום סגל)
האח סאמי הגיע לזירת הרצח מיד אחרי המקרה. "אני גר פה עשרים מטר מהבית של אח שלי. שמעתי את הצעקות, ואז כשיצאתי והגעתי כבר עם הפרמדיקים כנראה היא הייתה ללא רוח חיים. אף אחד לצערי היה בבית. כנראה אם היה מישהו בבית היינו מונעים את הרצח", סיפר.
האח סיפר בחיבה על עאישה: "היא תמיד ליכדה את הילדים והמשפחה סביבה, בנתה בית לילדים שלה, עבדה, אישה למופת. היא הייתה ביחסים טובים עם המשפחה המורחבת והשכנים, עם כל אדם. מי שהכיר אותה הוא כמונו באבל".
3 צפייה בגלריה
ביתה של הנרצחת עאישה עבאדי מג'דיידה
ביתה של הנרצחת עאישה עבאדי מג'דיידה
הבית שבו התרחש הרצח בג'דיידה מכר
(צילום: עידו ארז)
אחרי הרצח: עשרות ניסו להתפרץ לבית החולים בנהריה

קרובת משפחה של הנרצחת אמרה: "לא יודעת איך הבעל החליט לרצוח אותה. לא צפינו שזה יקרה". היא הפנתה אצבע מאשימה לרשויות שידעו על מצבו הפסיכיאטרי: "אני מאשימה את כל הגופים האחראים שידעו על מצבו ולא עשו שום צעד. פשוט יש לנו גופים אחראים שרק מפקירים את המשפחות שחיות עם בעיות מסוכנות". היא הוסיפה: "הפסדנו אישה מהממת".
עבאדי נמצאה אמש בביתה ללא רוח חיים עם פצעי דקירה. בעלה נמלט מהזירה ונעצר כעבור זמן קצר. היא האישה ה-21 שנרצחת מתחילת השנה, והקורבן ה-115 לאלימות בחברה הערבית.
בעת מעצרו של הבעל התקרבו עשרות מבני משפחת הנרצחת אל השוטרים ורצו לתקוף את החשד. המשטרה נאלצה לפזרם באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גם רימוני הלם. מאוחר יותר פרצה מהומה גם בבית החולים נהריה, שגופת המנוחה נלקחה אליו, אחרי שעשרות בני אדם ניסו להיכנס לבית החולים בכוח, נבלמו והתפרעו. שני מאבטחים נפצעו באורח קל.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.