לוחמי ימ"מ והשב"כ עצרו הלילה (חמישי) מבוקש, כנראה מזוהה עם חמאס, שמתגורר בחלחול שליד חברון. הוא היה מעורב בפיצוץ מכונית תופת לפני כחודש בשטח הפלסטיני. המבוקש נפצע במהלך פיצוץ המכונית, ונעצר בבית חולים - שם אושפז על רקע פציעתו.
תיעוד מהפשיטה בבית החולים בחלחול

פיצוץ הרכב ליד חלחול, לפני כחודש

2 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב ליד חלחול ב-13 באוגוסט
פיצוץ הרכב ליד חלחול ב-13 באוגוסט
פיצוץ הרכב
החשוד, לפי הפלסטינים, הוא איהם אל-בו, ש"נפצע בפיצוץ מכונית". לפי עדי ראייה פלסטינים, הכוח שפשט על בית החולים היה מחופש לנשים וחבריו לבשו רעלות.
המבוקש שנעצר הועבר לחקירת שב"כ. המכונית התפוצצה בחלחול ב-13 באוגוסט, בשטח הפלסטיני. הפלסטינים דיווחו אז כי שני בני אדם נפצעו.
למעצר שביצעו כוחות שב"כ וימ"מ יש חשיבות אסטרטגית בהיבט ההרתעתי. מלבד האיתות לאנשי חברון שהחלו להרים ראש, מועבר כאן מסר: למרות שלא היו נפגעים באירוע, ורק ניסיון לייצר מטען חבלה, הכוחות יצאו בפעולה מסוערבת ובתחבולה הגיעו למחבל ו"שלפו" אותו מבית החולים כשהוא פצוע.
בשב"כ ובצה"ל מייחסים לכך חשיבות רבה בהקשר ההרתעתי. זה לא סוד שבמערכת הביטחון חוששים מהתגברות הטרור באזור חברון ועושים שורת פעולות על מנת לדכא את הניסיונות כבר בהתחלתם, בטח לפני תקופת החגים המתוחה.
2 צפייה בגלריה
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
רכב שהתפוצץ אחרי שחדר לכרמי צור בגוש עציון
בתחילת החודש הודיעו כוחות הביטחון והמועצה האזורית בנימין כי רכב ממולכד, עם שני מכלי גז גדולים שחוברו למנגנון הפעלה, אותר ונוטרל בכניסה ליישוב עטרת. הרכב זוהה כחשוד באותו היום בשעה 04:30 לפנות בוקר, וחבלני משטרה וצבא הוזעקו לטפל ברכב התופת. גורם ביטחוני אמר כי פיגוע גדול נמנע הודות לערנותו של אזרח.
בלילה שלפני כן, בין שישי לשבת, נמנע פיגוע כפול בגוש עציון עם שני רכבים ממולכדים. הרכב הראשון התפוצץ לפי ההערכות בגלל "תאונת עבודה", בתחנת דלק בצומת הגוש, והמחבל שהספיק לצאת חוסל לאחר מכן על-ידי הכוחות במקום. מחבל נוסף חדר דקות לאחר מכן ליישוב הסמוך כרמי צור עם רכב ממולכד שני - אבל חוסל גם הוא על-ידי סייר הביטחון שרדף אחריו עם רכבו, ואף התנגש במכונית הממולכדת.
בעקבות הפיגוע צה"ל החל לפעול בחברון, והטיל כתר על העיר. הכוחות עצרו שישה מבוקשים. בתחילה עלה חשד שלצד שתי מכוניות התופת שיצאו מחברון ונסעו על ציר 60 בגוש עציון - נסעה מכונית תופת שלישית שטרם אותרה. בהמשך החשד הוסר.
ראש עיריית חלחול, ג'יהאד אבו עסבה אמר לכלי תקשורת מקומיים כי ״כוח של מסתערבים לבושים כנשים וגברים אזרחיים הסתער הלילה עם שלושה כלי רכב לבית החולים הממשלתי חלחול, נכנסו לחדרו של הפצוע, איהם אל-בו, והיכו אותו קשות בתוך החדר, ועצרו אותו. הפצוע, איהם, סובל משברים רבים בגוף וכוויות שונות וצריך להתאשפז בבית החולים לפחות חודשיים״.