הדיון בהארכת מעצרים של החשודים
(צילום: אלכס גמבורג)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ג') בשישה ימים את מעצרם של שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר בחשד למעורבות ברצח אבי אדרי ביער רמות ב-1990 ובהיעדרותו של ניסים שטרית מ-1986. נציגת המשטרה בדיון אמרה כי אחד החשודים, בן של שר לשעבר, חשוד שהיה "חלק ממעגל של אנשים שהיוו אופרציה שביצעה את המעשים". החשוד השלישי שנעצר הבוקר שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד נוסף בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים לפני עשרות שנים
הארכת מעצר לחשוד נוסף בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים לפני עשרות שנים
בן השר לשעבר בבית המשפט
(צילום: יואב דודקוביץ' )
לדברי נציגת המשטרה, בן השר לשעבר חשוד בעבירות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע וחטיפה. היא ציינה שהמשטרה מבקשת לבצע 28 פעולות חקירה בעניינו.
עורך דינו של החשוד, אלכס גפני, אמר בדיון: "מרשנו עזב את הקהילה לפני מעל חמש שנים, ומאז הקהילה מתנכלת לו. בין היתר הוא הותקף לא בארץ תקיפה חמורה ואשתו וילדיו מאוימים. הוא סובל מהצקות והטרדות מהקהילה ואף אוים על ידם. ידוע שהקהילה כועסת עליו כמו בכל כת שחברי הכת כועסים על מי שעוזב אותה".
3 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
הוא הוסיף: "לפי מה שידוע לי שאר העצורים משתייכים עדיין לקהילה ואני מבקש לבדוק האם אנשי הקהילה לא מנסים לסבך אותו בפרשה בכוונה כנקמה. החשוד לא נחשד לפני שלושים שנה ואין סיבה שייחקר היום. הוא לא נשאל היום בחקירה שום שאלה שהיא שאלה מהותית. השאלות שהוא נשאל הם רק אם הוא מכיר אנשים. אם ישאלו אותו שאלות ישירות בהמשך החקירה הוא ישיב בצורה ישירה. אני מבקש מבית המשפט לא לקשור אותו בקשר אחד יחד עם שאר העצורים כי הוא אינו חלק מהקהילה".
בדיון בעניינו של בן השר לשעבר, קבע השופט אלעד לנג כי "הראיות מניחות חשד סביר לביצוע המעשים על ידי החשוד. המשיב בחקירתו הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה לגביי כל השאלות שנשאל. חרף חלוף הזמן הרב ממועד המעשים המיוחסים לו ועד היום, ההתפתחות החקירתית שהתרחשה בעת האחרונה והובילה למעצרו מביאה צורך ממשי להארכת מעצרו". הדיון בעניינו של החשוד השני התקיים בדלתיים סגורות.
3 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד בהארכת המעצר
אליעזר ברלנד בהארכת המעצר
הרב אליעזר ברלנד. העצורים - לשעבר חלק מקהילתו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המעצרים הבוקר באו אחרי ששלשום עצרה המשטרה שלושה חשודים נוספים. העצורים השתייכו בעבר לקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. שלשום עצרה המשטרה שני גברים ואישה בחשד למעורבות בפרשות הרצח וההיעלמות. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של השלושה בשמונה ימים.
אחרי הדיון בהארכת מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו שלשום, דווח כי החשודה מביניהם הודתה לכאורה במעורבותה בעקיפין ברצח של אדרי ב-1990. עוד דווח כי היא ציינה בחקירתה כי ביקשו ממנה לפתות אדם ו"להביא אותו למקום מסוים". השופט אמר כי חשוד אחר "קשר עצמו לעיתים" למיוחס לו, ולעיתים הכחיש.
מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר 35 שנה, אמר אתמול לאולפן ynet כי הוא מקווה שפתרון התעלומה מתקרב. "אני שמח שהמשטרה סוף סוף לקחה פוזיציה והחליטה להיכנס לעומק הסיפור הזה, מצד שני כל החומר היה בידי המשטרה כבר לפני 35 שנה והאנשים האלה חמקו ממעצר כי הם שתקו ולא דיברו", אמר שטרית. "היו לי שיחות עם אחד החשודים כדי שנדע איפה ניסים נקבר, זה לא הלך".