יוסי שוורץ ב-2019: "החלטנו להילחם במקרי האונס"
(ליהי קרופניק)

אתמול (רביעי) התיר בית המשפט לפרסם כי המשטרה עצרה את יוסי שוורץ, בעל מועדון "הפורום" בבאר שבע, בחשד לאונס אישה שבילתה במועדון בשבוע שעבר, לאחר שיום קודם לכן המשטרה התנגדה לפרסם את שמו, למרות בקשת ynet ו"ידיעות אחרונות".
התקיפה המינית שנחקרת כעת, בוצעה לפי החשד לאחר תחקיר שפורסם נגדו בתוכנית הצינור לפיו ביצע עבירות מין בנשים נוספות. אותו יוסי שוורץ, שנחקר כעת בחשד לאונס, התקין לפני שלוש שנים לחצני מצוקה בתאי השירותים במועדון וסיפר בגאווה על הדרך שבה הוא נלחם בעבירות המין.
"כבר שנתיים שאנו מרגישים שהבעיה הכי גדולה בחיי הלילה היא הנושא המיני. אנשים שותים הרבה, ההורמונים עולים לראש והם מחפשים איפה לממש את זה", סיפר שוורץ שהתגאה שהוא הראשון לעשות זאת.
2 צפייה בגלריה
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
שבע נשים התלוננו, האחרונה בשבוע שעבר. יוסי שוורץ בעלי "הפורום"
(צילום: הרצל יוסף)
2 צפייה בגלריה
מועדון הפורום בבאר שבע. ארכיון
מועדון הפורום בבאר שבע. ארכיון
מועדון הפורום בבאר שבע. ארכיון
(צילום: מאיר אזולאי)
שוורץ הדגיש כי "המקום השכיח בחיי הלילה הוא תאי השירותים. בהתחלה אסרנו על כניסת זוגות לשירותים ושמנו מערך של מצלמות בכניסה". לדבריו, "זה יכול לקרות ומעת לעת יש חשש שזה קורה, מאחר שהבנו שיש רמת סיכון בנושא הזה כמו שיש רמת סיכון בנושא כמו אלימות ודברים אחרים".
נגד שוורץ, כאמור, מתנהלת כעת חקירה ביחידת ההונאה מחוז דרום, לאחר שבע תלונות שהגיעו לידי המשטרה. שלשום האריך בית המשפט בבאר שבע את מעצרו עד ל-6 ביוני. אתמול סיפרה מ', שהגישה תלונה נגד שוורץ על מעשים שביצע בה לכאורה לפני כשנה וחצי, על התחושה שחשה לאחר שנעצר: "הרגשתי שמחה גדולה והקלה. הלב מתמלא באמונה ובאופטימיות. אבל לצד זה, העובדה שזה קרה לעוד מישהי, שעוד מישהי הייתה צריכה לשלם בנפשה כדי שייעצר, זה כואב ומכעיס".
במשטרה מסרו כי "משטרת ישראל רואה במאבק בעבירות מין כסוגיה ראשונה במעלה ומתייחסת לנושא בכובד ראש. כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית, נבדקת ביסודיות, וכך היה גם במקרה זה. מיד עם קבלת התלונות, נפתחה חקירה במשטרה שמלווה ע"י הפרקליטות ובמסגרתה מבוצעות מגוון פעולות במטרה להגיע לחקר האמת".