3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אריה דרעי ויריב לוין
(צילום: שלו שלום)
אחרי שביום שני עבר במליאת הכנסת החוק לביטול עילת הסבירות, הראשון מבין חוקי המהפכה המשפטית שאושר סופית, בש"ס מעבירים ביקורת על גורמים בקואליציה בעקבות התנהלותם סביב קידום החקיקה - וקוראים לגלות אחריות בהמשך.
במאמר המערכת של ביטאון "הדרך", העיתון של מפלגת ש"ס, שיתפרסם הבוקר (רביעי) נכתב: "זה קל מאוד ומפתה מאוד להיות קל דעת, להינשא על גלי הפופוליזם, לזרוק סיסמאות חסרות כיסוי ולקצור רווחים קלים ומהירים - ואחר כך כשהכול קורס להיעלם ולברוח מן האחריות. אך זו ילדותיות מטופשת".
(צילום: חגי דקל)

בש"ס קוראים לא להקל ראש בסכנות הנשקפות מהרפורמה והשלכותיה: "אי אפשר להתעלם מהמצב הנתון, ומכך שהדברים עלולים להידרדר עוד עד כדי פגיעה ממשית בביטחון וביכולת לקיים את המדינה כסדרה. מי שחושב שניתן להתעלם מהכול, להתעלם מהעולם ומארה"ב, עם כל הכבוד הוא אינו חי בעולם הזה - הוא חי באשליות ילדותיות ובעולם שקיים רק בחלומותיו.
"עצימת העיניים או טמינת הראש בחול אינה מעלימה את הבעיות. אנחנו לא חיים לבד בעולם משלנו, אנחנו חיים בעולם שמקיים יחסי גומלין הדוקים בין המדינות והגורמים השונים. היכולת לנהל דיאלוג היא תנאי בסיסי והכרחי בעולם. היותנו צודקים לא מעלימה את מי שאינם צודקים. הם כאן כדי להישאר וצריך לדעת כיצד להמשיך ולהתנהל עם כולם, גם כשאיננו מסכימים".
3 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף בכנס ממלאי מקום שלטון מקומי
יצחק גולדקנופף בכנס ממלאי מקום שלטון מקומי
"צריך להתנהל בתבונה ולחשוב מאה פעם לפני כל צעד". ש"ס בביקורת על הצעת החוק שהגישה יהדות התורה של גולדקנופף
(צילום: נדב אבס)
כותב המאמר שלח ביקורת מרומזת ליהדות התורה, שהניחה היום על שולחן הכנסת את הצעת חוק יסוד לימוד תורה בעיתוי רגיש מאוד ובלי תיאום עם הקואליציה. "זהו תנאי הכרחי לאפשרות לפעול ולהגן על האינטרסים החיוניים לעולם התורה, להתנהל בתבונה, בשום שכל, לחשוב מאה פעם לפני כל צעד. בזירה המסוכנת הזו אין מקום לצעדים לא מתוכננים", נכתב.
לסיכום נכתב במאמר: "תיקון מערכת המשפט הוא דבר הכרחי, זה ברור ופשוט, אך התעקשות ודווקנות מבלי להסתכל ימינה ושמאלה אינן מסימני החוכמה והתבונה. הימים הללו ימים סוערים הם, גלים סוערים מאיימים להטביע את הספינה, והאחריות הנדרשת כעת היא לנווט אל חוף מבטחים".
בשבוע שעבר יתד נאמן, אחד הביטאונים הרשמיים של מפלגת יהדות התורה, קרא לשקול בשלילה את המשך החקיקה שמתכננת הקואליציה. במאמר המערכת של העיתון נכתב כי "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר. האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".
3 צפייה בגלריה
הביטאון הרשמי של יהדות התורה - ערעור בתמיכה של המפלגות החרדתיות ברפורמה המשפטית
הביטאון הרשמי של יהדות התורה - ערעור בתמיכה של המפלגות החרדתיות ברפורמה המשפטית
מאמר המערכת ב"יתד נאמן" בשבוע שעבר
"יתד", המזוהה עם ח"כ משה גפני ומתפקד כשופר הרבנים הבכירים המרכיבים את ההנהגה הרוחנית של הזרם הליטאי, חברי מועצת גדולי התורה, הסביר כי מערכת משפט שאינה פועלת על פי חוקי התורה היא פסולה מעיקרה ולכן לשומרי המצוות אין עניין בתיקונים שבכל מקרה לא יכשירו אותה. לשיטתו, הציבור החרדי סופג את עיקר הזעם של מתנגדי הרפורמה בשעה שהוא בכלל אינו מעוניין בה, וממילא מוטב להימנע ממנה.
בעיתון נרמז גם לאפשרות שיהדות התורה תיסוג מדרישתה לקדם חלקים ברפורמה כדי להבטיח את אי גיוסם של חרדים לשירות צבאי. "אומנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירה על מעמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל", נכתב במאמר, "אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו - האם נכון כיום לכוון את חצי הרעל שבאוויר לכיוון לבם הטהור של בני הישיבות?".