"באתי להגן בלילה על רועים פלסטינים שמותקפים באופן קבוע על-ידי נערים יהודים. נפלתי בעצמי קורבן ללינץ', וסיימתי את הלילה במיון כירורגי בבית החולים העמק בעפולה. אם האבנים שפגעו בי בראש היו זזות מעט, הן היו עלולות לגרום לי לנזק בלתי הפיך לצמיתות. ואולי אפילו למוות". כך מסכם סשה פובולוצקי, פסיכולוג חינוכי מירושלים, את האלימות הקשה שחווה בבקעת הירדן.
פובולוצקי בן ה-39 חבר בארגון "פעילי בקעת הירדן", ששם לו למטרה להגן על קהילות רועים פלסטינים שחיות בבקעת הירדן. אמש (ראשון) הוא הגיע לסייע לרועי צאן פלסטינים יחד עם שני פעילים נוספים: גיל אלכסנדר, בן 70 מקיבוץ מעלה גלבוע, ופעילה נוספת.
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
2 צפייה בגלריה
סשה פובולוצקי, הותקף לאחר שהגן על רועי צאן פלסטינים
סשה פובולוצקי, הותקף לאחר שהגן על רועי צאן פלסטינים
סשה פובולוצקי אחרי התקיפה
(צילום: טל ברגלס)
על העזרה שלו לפלסטינים בבקעת הירדן מספר פובולוצקי: "מדובר בקהילות שמותקפות על בסיס קבוע על-ידי צעירים ממאחזים סמוכים. אני משתדל להגיע לפחות פעם בשבוע לאותה קבוצת רועים ולהגן עליה. אתמול הגענו בשעות הבוקר המוקדמות למקום שנקרא פרסייה, שליד הישוב רותם בבקעת הירדן. במהלך היום היה שקט בפרסייה, ואז בתחילת הערב עלו רחפנים לאוויר שגרמו לבהלה בקרב המשפחות הפלסטיניות. חיים שם כ-50 אנשים, כולל ילדים".
פובולוצקי מספר שגיל אלכסנדר, ששכל שני בנים במהלך שירותם הצבאי, הותקף בגז פלפל באותו הלילה בפרסייה. הוא נפל לקרקע ובמשך דקות נאנק מכאבים, בזמן שמיידים לעברו אבנים.
2 צפייה בגלריה
סשה פובולוצקי, הותקף לאחר שהגן על רועי צאן פלסטינים
סשה פובולוצקי, הותקף לאחר שהגן על רועי צאן פלסטינים
"הדם זלג על גיל, עליי ועל הקרקע, לא יכולתי לברוח"
(צילום: טל ברגלס)
"הלכתי לישון ברכב שלי, וחבריי ישנו באוהל. בסביבות השעה שתיים בלילה שמעתי רעש מאוד חזק מעל לאוהלים של המשפחות. בערך 20 מטרים מהאוהלים, ראינו טרקטור שחורש את האדמה והופך את הסלעים, יצאתי מהרכב ובאתי לראות מה קורה. ראיתי חלק מהצעירים היהודים נכנסים לתוך האוהלים, מציצים פנימה. לאחר מכן ראיתי את גיל מתקרב למקור הרעש. פתאום אני שומע צרחות אימים מצד גיל ואז ראיתי שאחד הנערים ריסס בגז פלפל את גיל בעיניים. גיל התמוטט על הקרקע, רצתי אליו כדי לעזור לו, כיסיתי את עיניו וסוככתי עליו כדי שלא יפגע, ואז המשיך יידוי אבנים.
נער התקרב אליי, נתן לי בעיטות בראש כשאני מגן על גיל ובעט בי בצלעות. שכבתי על גיל כדי להגן עליו, ולכן לא הצלחתי להגן על עצמי. תוך כדי שמיידים עלינו אבנים גיל נתן לי את הטלפון שלו וביקש שאזעיק מד"א כי הוא היה פצוע. תוך כדי שאני מתקשר למד"א הנער ניסה לחטוף לי את הסלולר. כמה אבנים פגעו לי בראש, והתחלתי להרגיש דם שזולג על גיל ועליי ועל הקרקע. לא יכולתי לברוח.
כשהם שמעו שאני מצליח ליצור קשר עם מד"א הם עזבו וברחו עם הטרקטור. הוגש דיווח למשטרה ולצבא. אני דורש שימצו את החוק עם מי שתקף אותי לטובת אותן משפחות שמותקפות על בסיס קבוע, עברתי ניתוח בבית החולים, הפרצוף שלי כולו דם. זו לא הפעם הראשונה שאני מותקף שם, ואמשיך להגיע לשם", סיכם פובולוצקי. ממחוז ש"י נמסר שהוגשה תלונה ונפתחה חקירה.