תיעוד הרצח בראשון לציון - החשוד המרכזי שותק בחקירתו

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים (יום שני) בארבעה ימים את מעצרם של שני החשודים בסיוע לרוני לוי (59), החשוד המרכזי ברצח הקבלן ניסים אסייג ביום חמישי האחרון. על פי החשד השניים, גבר ואישה ששמם נאסר לפרסום, סייעו ללוי, קרוב משפחתו של הנרצח, לאחר המעשה.
לפי החשד, הגבר שנעצר סיפק ללוי מקום מסתור אחרי הרצח ודאג להביא לו ציוד. לוי, נציין, נלכד בחניית בניין מגוריה של חמותו של החשוד. בנוסף, האישה שנעצרה חשודה כי סייעה ללוי לאחר המעשה ובחקירתה מסרה שלוש גרסאות סותרות שבהן היא מדברת גם על אירועים לפני הרצח וגם על אירועים שלאחריו. נציג המשטרה, אולג דורפמן, ציין כי "החשד נגדה עלול להפוך מסיוע לקשירת קשר".
השופטת קרין וישינסקי אמרה בהחלטתה: "יש חשד סביר שהחשודים עשו את העבירות המיוחסות להם ועדיין קיים חשש לשיבוש החקירה. כמו כן, לשניים לא מיוחסות ביצוע עבירות בצוותא".
"נעצרה רק בשל קרבת משפחתה לחשוד המרכזי" עו"ד שגיב רוטנברג
(צילום: שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
נורה מטווח אפס, יזם הנדל"ן ניסים אסייג
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של ניסים אסייג ז"ל
הלוויתו של ניסים אסייג ז"ל
הלווייתו של ניסים אסייג
(צילום: נדב אבס)
מהחקירה עלה כי אל"מ במיל' אסייג, בן 60, הגיע לראשון לציון במונית לצורך מפגש עם רוני לוי. כשירד מהמונית הוא שוחח איתו קצרות, ואז נורה מטווח אפס. לאחר הירי רץ אסייג בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א שפינה אותו לבית החולים שמיר אסף הרופא במצב קשה. בבית החולים נקבע מותו כעבור מספר שעות. לוי נעצר באשדוד יותר מיממה לאחר האירוע, ולפי שעה שותק בחקירתו.
עורך הדין שגיב רוטנברג, שמייצג את החשודה, אמר: "אנחנו עומדים על הטענה שאין לה שום קשר לאירוע, ושהיא נעצרה אך ורק בשל קרבת משפחתה לחשוד המרכזי. אנחנו חושבים שהיא צריכה להשתחרר. בית המשפט חשב שיש מקום לאפשר את החקירה כשהיא שוהה במעצר מלא עוד מספר ימים כדי להשלים מספר מצומצם של פעולות חקירה. לאחר מכן אני מאמין שבית המשפט ישחרר אותה ללא כתב אישום".
בנוגע לטענה כי החשד נגדה עלול להפוך מסיוע לקשירת קשר, אמר: "המשטרה אוהבת להגזים. מטרתו של המעצר הזה היא להפעיל לחץ על החשוד המרכזי, אין לו שום סיבה אחרת".
בדיון להארכת המעצר הראשונה נגד השניים - עורך הדין איתי בן נון, שמייצג את החשוד, אמר: "החשד הוא אך ורק סיוע לאחר מעשה. הוא אינו קשור למעשה הרצח. החשוד נעצר ביום שישי והחקירה יכולה הייתה להסתיים כבר, אך היחידה החוקרת מתמהמהת ולכן הוארך מעצרו עד יום שני, תחת תשעה ימי מעצר שביקשה היחידה החוקרת".