2 צפייה בגלריה
גלית דאבוש
גלית דאבוש
גלית דאבוש והרכב בזירת התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
הרבנית גלית דאבוש (45), שנהרגה אתמול בצהריים (ראשון) מפגיעת רכב בחניון באשדוד, הובאה אמש למנוחות בבית העלמין בעיר. בעלה הרב עמיר דאבוש ספד לה ואמר בהלווייתה כי אשתו, אם ל-11, הייתה "האור של הבית".
"יונתי תמתי, אשתי היקרה, מה אני יכול להגיד? היא תמיד אמרה לי שהיא רוצה לראות את הבנים והבנות, הנכדים והנכדות - צדיקים כולם, ואני הייתה אומר לה 'סבלנות. הקדוש ברוך הוא יראה לך הכל'", סיפר הרב.
"דבר אחד בבוקר אני זוכר", הוא המשיך. "היא החזירה את הילדים מהגן, ואז היא אמרה ששמעה את אחד הצדיקים אומר שהולך להיות יותר גרוע מהשואה. אמרתי שאם יש גזרה - הקדוש ברוך הוא מרחם. מגזרה אי אפשר לברוח. מי שנגזר עליו לחיות יחיה, מי שנגזר עליו למות - ימות".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים באשדוד
זירת תאונת הדרכים באשדוד
זירת התאונה באשדוד, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לדברי בעלה, "האישה הזאת היא צדקת אמיתית. הקדוש ברוך הוא ייתן לנו כוח. גזרה כזו על משפחה עם 11 ילדים, אמא שהיא האור של הילדים, השכינה הקדושה. אני רואה אותך יפה כמו שהיית, אמרו לי ברחיצה שאת זוהרת. הקדוש ברוך הוא ייתן כוח לעם ישראל. שני אחים שהלכו עכשיו זו לא גזרה? ועוד שני אחים, ועוד אח ואחות, ועוד אמא. בשביעי של פסח היו גשמים, אחרי שעבר השביעי אמרתי לאשתי 'הרגשתי חרון אף'.
"אשתי היקרה, אני מבקש סליחה, מחילה וכפרה. אנחנו שנים יחד, כל מקום שאני הולך את איתי שומרת עליי, דואגת לי, העיקר שאלמד. תמחלי לנו. יש פה אבא שמנהיג ודואג להכול, האבא הזה הוא רחמן. אבא שלח רחמים לילדים האלה שעכשיו הם יתומים, לי שאני אלמן. היא באמת מסרה נפש על הרבה דברים, הבית שלנו תמיד פתוח. הקדוש ברוך הוא ייתן כוחות. השם נתן השם לקח יהי שם השם מבורך".
גם בניה של הרבנית ספדו לה, ואמרו: "אמא, אמא הצנועה, אמא הצדיקה. אין כבר כוח לבכות. כל הזמן להתפלל על הילדים, לדאוג להם, למסור את הנפש כדי שאבא יתמיד בתורה. אנחנו מבקשים ממך סליחה ומחילה שלא נהגנו בכיבוד הורים, לא ידענו איזה אוצר יש לנו ולא להרבה זמן". לאחר מכן הוסיף בנה יוסף חיים בבכי: "איך הלכת לי אמא? הלכת לכולנו אמא, איך? איך?".
דאבוש נהרגה לאחר שנמחצה על ידי רכב בחניון ברחוב שבט הלוי באשדוד. הרכב שפגע בה ככל הנראה שייך לה, ולפי החשד הוא הידרדר עליה ומחץ אותה במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי הרבנית אותרה כשהיא לכודה ומחוסרת הכרה, ומאוחר יותר קבעו את מותה במקום.