גירמה עלנה, בעלה של אלמייה נברט, בבית החולים סורוקה

מצבה של אלמייה נברט בת ה-30, שנפגעה אמש (ד') בצורה קשה בשריפה שפרצה בדירתה בבאר שבע, מוסיף להיות קשה. מבית החולים סורוקה בעיר, שבו היא מאושפזת, נמסר הבוקר כי הרופאים נאבקו על חייה בלילה ומצבה כרגע התייצב. היא מורדמת ומונשמת בחדר התאוששות, ומחכה למיטה במחלקה לטיפול נמרץ.
זירת השריפה בבניין בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

2 צפייה בגלריה
אלמייה נברט הפצועה מהשריפה באר שבע
אלמייה נברט הפצועה מהשריפה באר שבע
אלמייה נברט, שנפגעה קשה מהשריפה שפרצה בדירתה בבאר שבע
(באדיבות המשפחה )
2 צפייה בגלריה
הבניין שנשרף בשריפה בבאר שבע בה נפצעו אלמייה נברט ובנה
הבניין שנשרף בשריפה בבאר שבע בה נפצעו אלמייה נברט ובנה
סמוך לדירה שבה אירעה השריפה בתוך הבניין
(צילום: בראל אפרים)
גירמה עלנה, בעלה של אלמייה, תיזז אתמול בין המחלקה לטיפול נמרץ לבין מחלקת הילדים, שם מאושפז בנם הפעוט של הזוג, בן השנה ושלושה חודשים, שנפגע בשריפה באורח קל. הוא סיפר ל-ynet: "לא הייתי בבית בזמן השריפה, הייתי בקריית גת אצל אחי. כשהגעתי היא התקשרה אליי דרך הווטסאפ וניתקה. היא שלחה הודעה קולית שבה אמרה 'אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך'. התקשרתי למשטרה שיזעיקו את שירותי הכבאות. התקשרתי אליה אחר כך ושמעתי את הילד משתעל בגלל העשן".
השלושה מתגוררים ביחידת דיור קטנה בקומה השלישית בבניין שבו אירעה אתמול השריפה. הוא הוסיף: "אמרתי לה לפתוח חלון, שתזרוק את הילד, אבל היא אמרה שהיא לא מצליחה. היא כנראה שמרה על הילד שלנו. הגעתי לשם וראיתי את שירותי הכיבוי, שאמרו לי שהיא פונתה לסורוקה. כל הלילה הייתי עם הבן שלי, סורפר. היא בהתאוששות, ואני רק רוצה לראות אותה עכשיו".
עוד סיפר: "קשה להיות עם התינוק לבד. הוא בוכה ורוצה את אימא. הרבה אנשים התקשרו אליי וביקשו לעזור, ואני מודה לכל עם ישראל על כך".
מכבאות והצלה נמסר כי מחקירת האירוע עלה שהשריפה פרצה בשל כשל חשמלי בארון החשמל בקומת הלובי, בבניין הישן שבו המשפחה מתגוררת. ארונות החשמל, שממוקמים מחוץ לדירות, עשויים מעץ, ופיר מחבר בין הארונות ובין הקומות, דבר שגורם לשריפה להתפשט במהירות ולרוץ בין הקומות תוך דקות ספורות. בחקירה התגלו בנוסף גם מספר דירות מפוצלות, שהיוו סכנה מוחשית והפכו את האירוע למסוכן ומורכב יותר, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת פעולות החילוץ של הלוחמים בזירה.
מפקד תחנת כיבוי ב"ש: "מדובר בכשל בארון חשמל"
(צילום: בראל אפרים, שמוליק דודפור)

טפסר משנה משה עמר, מפקד תחנת כיבוי האש בבאר שבע, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו עדיין בשלבי חקירה יחד עם מומחים ומהנדסי חשמל. ההערכה היא שמדובר בכשל של ארון חשמל בקומה השנייה. מדובר בבניין מאוד ישן, ארונות חשמל ישנים שבנויים מעץ, שכבר לא קיימים בבניינים חדשים. הדלת ככל הנראה נשארה פתוחה, מה שגרם לעשן רב מאוד להיכנס אליה הביתה. הפעולה הנכונה, במקרה הזה, היא להישאר בבית, להתרחק מדלת הכניסה שתישאר סגורה, ולהיות ליד החלון ככל הניתן. הכבאים יגיעו".
אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש השתתפו בהכנת הכתבה