התקרית הקשה בדרום הרצועה הותרה לפרסום: שמונה לוחמים נהרגו היום (שבת) לאחר שרכבם המשוריין - נמר הנדסי (נמר"ה) - עלה על מטען חבלה בסמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן.
עד כה הותר לפרסום שמו של חלל אחד - סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601 של עוצבת עקבות הברזל 401. מועד הלווייתו טרם נקבע. בצה"ל עדכנו כי הודעה נמסרה למשפחותיהם של יתר החללים, שמותיהם טרם הותרו לפרסום.
1 צפייה בגלריה
סרן ווסים מחמוד ז"ל
סרן ווסים מחמוד ז"ל
סרן ווסים מחמוד ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
האסון אירע סמוך לשעה 5:15 לפנות בוקר. כוח הנדסה שהיה מסופח לגדוד של חטיבת גבעתי נלחם איתם בלילה, ויחד - לדברי צה"ל - הם חיסלו כ-50 מחבלים. אחרי הפעולה סיים הכוח את הפעילות שלו והיה בדרך ל"נקודת שהייה" - בית שנכבש ובו שוהים כוחות.
בדרך לאותה נקודה אירע פיצוץ גדול ככל הנראה מבלי שבוצע ירי קודם. המשוריין, שהיה החמישי או השישי שנסע בציר, עלה באש מפיצוץ מטען חבלה, שעדיין לא ברור אם הונח במקום או הוצמד לנמר"ה. נבדק אם מדובר במטען גחון. ייתכן כי המטען יזם פיצוצי משנה של חומר הנפץ שהיה ברשות הכוח, כולל זה שהיה בדפנות הנמר"ה ולא היה אמור להתלקח.
הרכב בער זמן רב, והמחלצים לא יכלו להגיע אליו במשך כשעתיים. לאחר מכן הוא נגרר למקום בטוח. בצה"ל העלו רחפנים לאוויר זמן קצר לאחר מכן כדי לנסות למצוא מחבלים באזור, אך כאלה לא אותרו. כלקח מאסון פגיעת RPG בנמ"ר גבעתי בתחילת נובמבר, אמורה הייתה להיות הקפדה על החזקת חומרי נפץ מחוץ לכלים.
שריף גאנם, דודו של סרן ווסים: "מדובר באסון. ווסים נפצע בתחילת המלחמה מרסיס שחדר לידו והוא רצה לחזור ללחימה. הוא היה אמור להיות מנותח אבל הוא דחה זאת לאחרי סיום המלחמה. מדובר בלוחם נחוש ואמיץ. הוא הקפיד לא לדבר על המלחמה, תמיד הרגיע אותנו, במיוחד את אימו. היום היא הרוסה לחלוטין. הוא היה הלב הפועם שלה שנקטף בטרם עת. ווסים היה אמור לצאת ללימודים כבר במרץ אבל הוא דחה אותם כי בראש מעייניו היו הצבא והיחידה שלו".
ראש מועצת בית ג'אן נזיה דבור ביטל את כל האירועים שהיו מתוכננים להיערך היום וביומיים הקרובים לציון חג הקורבן. על סרן ווסים מחמוד הוא כתב כי היה לוחם מיוחד, נמרץ ואמיץ שהשאיר חותם בכל מקום: "בעקבות האסון הכבד ונפילת החלל כל אירועי החג מבוטלים. יהי זכרו ברוך".
מועצת בית ג'אן העמידה את חניון קריית החינוך בשכונת החיילים המשוחררים לטובת המנחמים שיגיעו למשפחה, ומפעילה הסעות מסודרות לכיוון בית העם ובחזרה.