רפובליקני שנבחר לבית הנבחרים מתמודד בימים אלה עם קריאות להתפטר, עוד לפני שהחל את כהונתו, בעקבות טענות שזייף חלק ניכר מקורות החיים שלו וששיקר במהלך הקמפיין על השכלתו והקריירה שלו. הטענות נגדו עלו לראשונה בתחקיר שפרסם העיתון "ניו יורק טיימס".
ג'ורג' סנטוס בן ה-34, הומו מוצהר ובנם של מהגרים ברזילאים, ניצח בחודש שעבר את יריבו הדמוקרטי באחד ממחוזות הבחירה בניו יורק ונבחר לראשונה לקונגרס. בבחירות האמצע בארה"ב הצליחה המפלגה הרפובליקנית להחזיר לידיה את הרוב בבית הנבחרים (הבית התחתון של הקונגרס). מאזן הכוחות כעת הוא 222 נציגים לרפובליקנים לעומת 213 לדמוקרטים. כהונתם של סנטוס, כמו של שאר המחוקקים הנבחרים, תחל ב-3 בינואר 2023.
1 צפייה בגלריה
ג'ורג' סנטוס רפובליקני שנבחר ל קונגרס ב ארה"ב האשמות שזייף את קורות ה חיים
ג'ורג' סנטוס רפובליקני שנבחר ל קונגרס ב ארה"ב האשמות שזייף את קורות ה חיים
(צילום: AFP )
הרזומה של סנטוס – שבו התגאה גם במהלך קמפיין הבחירות בניו יורק - מופיע באתר הוועידה הרפובליקנית הלאומית. בקורות חייו נכתב שהוא סיים ב-2010 את לימודי הכלכלה במכללה היוקרתית "ברוך קולג'" בניו יורק, ובהמשך עבד בשניים מהבנקים המובילים בוול סטריט: סיטיגרופ וגולדמן סאקס. בתחקיר של "ניו יורק טיימס", שבחן את הרזומה המרשים של סנטוס, נכתב שנציגים משני הבנקים נשאלו עליו – ובתום בדיקה אמרו שאין תיעוד שהוא אכן עבד אצלם. בנוסף אין שום הוכחה שסטודנט ששמו ג'ורג' סנטוס סיים את לימודיו ב"ברוך קולג'" ב-2010.
בספטמבר, בעיצומו של קמפיין הבחירות, נדרש סנטוס להצהיר על הכנסותיו בבית הנבחרים. סנטוס הצהיר שהוא מקבל משכורת מ-Devolder Organization, שאותה הגדיר "חברה משפחתית". העיתון "ניו יורק טיימס" הגדיר את החברה כ"תעלומה", ללא אתר אינטרנט או עמוד בלינקדאין. החברה רשומה בפלורידה, ולאחרונה הוגדרה כלא פעילה. סנטוס טען שהוא קיבל ממנה משכורת של 750,000 דולר בשנה ודיבידנדים של יותר ממיליון דולר.

"סנטוס מאיים על השמאל, מנסים להכפיש אותו"

"המציאות היא שסנטוס שיקר למצביעים במחוז הבחירה שלו", אמר רוברט זימרמן, יריבו הדמוקרטי. "הוא הפר את אמון הציבור כדי לזכות במשרה ציבורית ולא מגיע לו לייצג את לונג איילנד וקווינס". הדמוקרט אמר שסנטוס "לא כשיר לתפקיד ציבורי וצריך להתפטר", והוסיף שוועדת האתיקה של בית הנבחרים צריכה לחקור אותו, וגם ועדת הבחירות הפדרלית.
סנטוס פרסם היום בטוויטר הצהרה מטעם עורך דינו, ג'וזף מארי, שכתב: "ג'ורג' סנטוס מייצג את סוג הקדמה שמאיים מאוד על השמאל - הומו, לטיני, אמריקני דור ראשון ורפובליקני שניצח במחוז בחירה של ביידן. זה לא מפתיע שלחבר הקונגרס הנבחר סנטוס יש אויבים ב'ניו יורק טיימס', שמנסים להכפיש את שמו הטוב".