הממשל האמריקני מגביר את הלחץ על ישראל להפחית את עוצמת התקיפות האוויריות בעזה כדי לצמצם את מספר ההרוגים האזרחים ברצועה. גורמים בירושלים אמרו שגם בישראל לא רוצים לפגוע באזרחים.
במקביל, בוושינגטון ממשיכים להגביר את הלחץ להסכים להפוגות באש כדי להגביר את הסיכויים להביא לעסקה לשחרור חטופים. המסרים הועברו לישראל בכמה צינורות - הן מהבית הלבן, הן ממחלקת המדינה והן מראש ה-CIA ביל ברנס שהיה בארץ ונועד עם ההנהגה הישראלית.
1 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן בעת ביקורו בישראל
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
בכירים בישראל אמרו כי מבחינתה הפוגה זה הפסקת אש ולא יהיו הפסקות אש. יחד עם זאת, הבכירים ציינו כי "אם ניווכח שיש עסקה לשחרור חטופים - נסכים להפוגה כדי לאפשר להוציא את החטופים". בנוסף, ישראל יצרה מסדרונות הומניטריים כדי לאפשר לאזרחים עזתים לרדת מצפון לדרום. בימים האחרונים עברו לדרום עזה אלפי אזרחים שנראו מרימים ידיים ומנופפים בדגלים לבנים. בכירים בישראל אמרו שיש לברך על יציאת האוכלוסייה דרומה - דבר שלטענתם יקל על הלחימה של צה"ל בעזה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה שנשא אמש מהקריה בתל אביב: "אני חוזר ומבהיר, לאויבינו ולידידינו כאחד: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. אין כניסת דלק, אין כניסת פועלים ולא תהיה הפסקת אש ללא שחרור חטופינו".
נתניהו אמר עוד בסוגיית החטופים: "שוחחתי עם נשיאת הצלב האדום. דרשתי ממנה שהצלב האדום יפעל לשחרור מיידי של חטופינו. זה מתחייב בחוק הבינלאומי. כמו כן דרשתי מהם לממש את חובתו לבקר את כל החטופים ולוודא את שלומם. כינסתי את כל השגרירים הזרים בישראל, קראתי להם להצטרף לדרישה של שחרור כל החטופים.
"אני פונה מכאן למשפחות החטופים שנמצאות בסיוט מתמשך. אני רוצה שתדעו - אנחנו פועלים בכל האמצעים, בכל החזיתות, כדי להשיב את יקיריכם-יקירינו הביתה. הפעולה הצבאית היא חלק חיוני במאמץ הזה. בחזית המדינית אנחנו פועלים סביב השעון כדי לספק לצה"ל מרחב תמרון בינלאומי לטובת הפעילות הצבאית. אני נפגש עם מנהיגים מכל העולם, מראה להם את הזוועות של חמאס ואת גבורת אזרחינו".
שר הביטחון יואב גלנט, שנשא הצהרה נפרדת, התייחס גם הוא לנושא המדיני. לדבריו, "הלחצים עלינו ילכו ויגברו, נידרש להחלטות קשות. עבורי, אי-אפשר לעצור את הלחימה הזאת עד שנגיע להישגים שלה. המלחמה נכפתה עלינו - ולכן אין עצירה".
פורסם לראשונה: 22:00, 07.11.23