יצירת האמנות היקרה ביותר בעולם תוצג לראווה ב"מוזיאון הלובר של סעודיה", בתקווה למשוך מיליוני תיירים זרים לממלכה. כך פורסם בסרט תיעודי של BBC על יורש העצר והמנהיג בפועל של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, שבשנים האחרונות מוביל תהליך של מודרניזציה בממלכה.
בשנת 2017 רכש נסיך סעודי בשמו של בן סלמאן את הציור סלבטור מונדי ("מושיע העולם") של לאונרדו דה וינצ'י תמורת 450 מיליון דולר. לפי BBC, מאז הרכישה נשמר הציור בכספת בג'נבה, ובן סלמאן מתכנן להציג את היצירה במוזיאון שיקים בריאד.
2 צפייה בגלריה
מוחמד בן סלמאן יורש העצר ו מושיע העולם ישו ציור לאונרדו דה וינצ'י נמכר ב 450 מיליון דולר
מוחמד בן סלמאן יורש העצר ו מושיע העולם ישו ציור לאונרדו דה וינצ'י נמכר ב 450 מיליון דולר
בן סלמאן ויצירת האמנות היקרה בהיסטוריה
מקורב לבן סלמאן, פרופסור ברנרד הייקל, אמר ל-BBC שיורש העצר סיפר לו שהציור שמור בכספת בשווייץ – ושהוא "ממתין בעיקרון להשלמת בניית המוזיאון, ואז הוא ייתלה שם".
בן סלמאן מתכנן להקים בריאד את "הלובר של סעודיה", ולהשתמש בשמו של המוזיאון המפורסם בפריז. בנובמבר 2017, אחרי הסכם בין איחוד האמירויות לצרפת, נפתח "מוזיאון הלובר של אבו דאבי". ההסכם מאפשר למוזיאון להשתמש בשם "לובר" עד 2047.
הייקל אמר שבן סלמאן סיפר לו שהוא רוצה "לבנות מוזיאון גדול מאוד בריאד", ושהוא שואף שבמקום תהיה יצירה מפורסמת שתביא המוני מבקרים כפי שקורה במוזיאון הלובר בפריז.
בן סלמאן אמר להייקל כי 90% מהמבקרים במוזיאון בפריז מגיעים כדי לראות ציור אחר של דה וינצ'י, המונה ליזה. הוא מקווה שכך יהיה גם ב"גרסה הסעודית" ללובר הצרפתי.