1 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי
מקסים בביצקי
מקסים בביצקי
(צילום: אבי מועלם)
סגן ראש העיר ראשון לציון מקסים בביצקי הוא החשוד שנחקר שלשום (שישי) באזהרה בלהב 433 בחשד שסייע לתיירת בת 29 מאוקריאנה להיכנס לארץ בניגוד לחוק. האישה האוקראינית העלתה פוסט ברשת חברתית בבקשת סיוע בכניסה לישראל ובביצקי על פי החשד הגיב לפוסט וניסה לסייע לה. כך פורסם לראשונה ב-ynet ביום שישי האחרון, והותר הבוקר לפרסום.
בביצקי עוכב לחקירה בבוקר יום שישי בחשד לקבלת דבר במרמה. התיירת נעצרה בסוף השבוע בעת שנחתה בנתב"ג בטיסה שהגיעה מתאילנד, ומעצרה הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון עד היום. סגן ראש העיר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים בתום חקירה של כמה שעות, במהלכה נטלו החוקרים את הטלפון הנייד שלו בניסיון לדלות מידע על המניע שלו לסייע לאישה להיכנס לארץ בניגוד לחוק. מהחקירה עולה כי חלק מבני משפחתה הקרובים שוהים בישראל שלא כחוק.
מקסים בביצקי טס בחודש מרץ האחרון לגבול אוקראינה-פולין על מנת לסייע לפליטים שנמלטו בגלל הפלישה הרוסית.
עו"ד אלי מסטרמן מהסנגוריה הציבורית, המייצג את התיירת, אמר שהיא לא ראתה כבר חמש שנים את בני משפחתה, שגרים בישראל. "הכול נעשה ברשת החברתית באופן גלוי. אני לא רואה שום סיבה להשאיר אותה עצורה בסיטואציה הזו. היא עברה יומיים נוראיים, התייחסו אליה בצורה מזעזעת, קיללו אותה, איימו עליה. היא כולה מבוהלת", סיפר.
סגן ראש העיר מקסים בביצקי טרם הגיב לפרטים.