2 צפייה בגלריה
מייק פומפאו בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
מייק פומפאו בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
ראש המוסד יוסי כהן (משמאל) עם מייק פומפאו על המדשאה בבית הלבן
(צילום: AFP)
"ההסכמים ההיסטוריים בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין מרחיקים את סכנת המלחמה. לחלוטין. זאת קואליציה הגיונית שצריכה למתן את האלימות האיראנית באזור ואולי לקדם פני אפשרות של הסכם גרעין מעודכן ולא מוצלח", כך אמר שלשום (יום ג') ל-ynet ראש המוסד יוסי כהן בתום טקס החתימה על הסכמי השלום בוושינגטון.
כהן, שלקח חלק במשלחת ראש הממשלה לארה"ב, נראה בטקס משוחח ומסתודד עם שורת גורמים בינלאומיים, בהם שגריר בחריין בוושינגטון ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו. המוסד בראשותו היה מעורב במגעים עם שתי המפרציות והיה לו תפקיד חשוב מאוד בפריצת הדרך הזאת.
"היה פה מסר מאוד חזק מול האיראנים", הוא הוסיף בהתייחסו לאיחוד האמירויות ובחריין: "נטישה של משחק כפול מולם ומעבר לצד הנכון המתנגד להם באופן מובהק".
החתימה על ההסכמים בבית הלבן

- מה המשמעות האסטרטגית של חתימת ההסכמים ומה ההשלכות שלהם על המזרח התיכון והיחסים עם ישראל? "לדעתי ההסכמים האלה, והעובדה שהם באו בזוג, מחזקים את העובדה שיש שינוי כיוון דרמטי ביחס לישראל, לא פחות מכך. יש לזכור שמדינות מוסלמיות סובלות לעיתים מבית לעומתי, ולכן נדרשה הכשרת לבבות ארוכת שנים וגם הסכמים בעניין הקורונה לבדיקת 'טמפרטורת המים' ברחוב המוסלמי".
- עם כמה מדינות ערביות ומוסלמיות יש פוטנציאל לפריצת דרך? "עם כולן".
- זה ריאלי לצפות לפריצת דרך עם סעודיה בזמן הקרוב? "יש אפשרות כזאת, אבל קשה לי להעריך מתי הדבר הזה יקרה בפועל".
- האם פניך לפוליטיקה? "לא החלטתי עדיין".
2 צפייה בגלריה
ציוץ הטוויטר של שרה עידן
ציוץ הטוויטר של שרה עידן
ציוץ הטוויטר של שרה עידן
(מתוך טוויטר)
כהן, שמכונה "הדוגמן", תועד במהלך טקס החתימה בבית הלבן עם מלכת היופי לשעבר של עיראק, שרה עידן, שכיום מתגוררת בארה"ב. עידן צייצה תמונה משותפת שלהם וכתבה: "הייתי צריכה לצלם את התמונה הזאת עם ראש המוסד יוסי כהן כדי לתת לאלה שטוענים שאני סוכנת מוסד משהו לחזק את הטענה שלהם".
על המפגש עם עידן אמר כהן: "לא ידעתי שזאת מיס עיראק. זה לא תחום שאני משקיע בו למרות הכינוי שלי".
פורסם לראשונה: 22:56, 16.09.20