"יותם היה ילד שכולו לב. לב טהור. אדם שאוהב לעזור - עם נתינה אין-סופית", כך סיפרה הבוקר (ראשון) בריאיון ל-ynet ויקי כהן, דודתו של רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד (34), שנהרג מפיצוץ מטען חבלה במרחב פרוזדור נצרים שברצועת עזה. "הוא הוקפץ למילואים ב-7 באוקטובר, שירת כמה חודשים, השתחרר, וגויס שוב באוגוסט. הוא היה מלח הארץ - זו אבדה גדולה מאוד לכולם".
"ילד מדהים, אבא למופת, בעל למופת ואדם שאין דברים כאלה"
( צילום: ירון ברנר)

כהן סיפרה כי יותם, שיובא היום למנוחות בבית העלמין בראש העין בשעה 16:00, היה כמו בן בשבילה, ותיארה "ילד מדהים, אבא למופת, בעל למופת ואדם שאין דברים כאלה". לדבריה, "הוא ייקבר היום, ביום האהבה - והא כולו היה אהבה. פשוט אהבה. הוא נתן את כל כולו לצבא ושירת בקבע המון שנים, ועד שהוא השתחרר פרצה המלחמה.
"הוא למד ועשה הסבה לתוכניתן, אבל הצליח להיות בעבודה בסך הכול חודש ואז קראו לו למילואים", הוסיפה. היא סיפרה כי הוא הותיר אחריו שתי בנות קטנות, בנות שמונה וארבע, "שאהבו אותו אהבת נפש - והוא אהב אותן אהבת נפש".
עוד סיפרה כהן כי בשבוע האחרון הוא היה חולה - אך סירב ללכת הביתה או להתאשפז. "עשו לו אשפוז בתוך החדר שלו עם אינפוזיה. איפה תראי אדם כזה שלא ירצה לצאת הביתה - כי לא היה מי שיחליף אותו. הוא היה יכול להיות בבית, הרופא אמר שהוא יכול לשחרר אותו אבל הוא לא רצה. זה רק מראה איזה אדם הוא, איזה אישיות, אין מילה רעה אחת להגיד עליו".
"ילד של חיוך ואהבה - שתמיד העלה את מצב הרוח"
( צילום: ירון ברנר)

מפיצוץ מטען החבלה במרחב ציר נצרים נהרג גם רס"מ (במיל') מרדכי יוסף בן שועם, בן 34 מהיישוב גבע בנימין (אדם). הוא הותיר אחריו את אשתו נתלי ואת בתם בת ה-9 חודשים. "גם אם אבא שלה בשמיים היא תכיר אותו והוא יהיה חלק בחיים שלה", הדגיש אוריאל אלקובי, בן דוד מדרגה שנייה של מרדכי, בריאיון ל-ynet.
אלקובי סיפר כי "הוא היה ילד של חיוך ואהבה - ותמיד העלה את מצב הרוח. הוא כל החיים אהב את הצבא - והלב שלנו נקרע. מרדכי שירת כנהג של יחידות מובחרות. הוא אהב את זה ותמיד אהב להיות עם הלוחמים. הוא עשה את התפקיד שלו בצורה הטובה ביותר.
"חשוב לנו מאוד להגיד בשם המשפחה שאנחנו מקווים שדמו לא יהיה הפקר. שיעשו מה שצריך, שלא יוותרו לחמאס - כי אז זה לא יהיה שווה כלום. חשוב לזכור שיש הרבה מלאכים כמוהו", הוסיף.