התעללות בגן ילדים בטירת הכרמל - תיעוד ארכיוני

בעלת מעון בטירת כרמל נעצרה לפני כשבועיים בגאורגיה - ארבע שנים אחרי שנמלטה מישראל בעקבות חשד להתעללות בפעוטות. כעת מבקשת המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה להסגירה לישראל.
האלימות במעון שהיה בבעלותה של הגננת נחשפה בפברואר 2018 בעקבות תלונות ההורים, שילדיהם היו בגילאי שנה וחצי עד שלוש באותה תקופה. באחד מהסרטונים שהגיעו לידי המשטרה נראתה הגננת מאכילה ילד בכוח ודוחפת את ראשו שוב ושוב לכיוון הצלחת. הורים סיפרו אז על התנהגויות מוזרות שילדיהם אימצו, ועל המכות שספגו מצוות הגן. המשטרה עצרה את הגננת וסייעת בת 28, ובהמשך הן שוחררו ממעצר. למרות שהוגדרו עדיין חשודות, ולתדהמת ההורים, בית המשפט החליט להחזיר את הגננת לעבודה.
3 צפייה בגלריה
התעללות בגן ילדים בטירת הכרמל
התעללות בגן ילדים בטירת הכרמל
"נזקים משמעותיים". ההתעללות בפעוטון
בהמשך, ובעוד הסייעת הורשעה בשלוש עבירות של תקיפת אחד הילדים, וזוכתה ממקרים אחרים, הגננת מעולם לא עמדה לדין - שכן באוגוסט 2018 היא נמלטה לאוזבקסיטן, מדינה שאין לישראל הסכם הסגרה.
הורי הגן קיימו אז הפגנה גדולה בעיר בדרישה להעמיד את צוות המעון לדין, ובא כוחם - עו"ד רועי קרן - עמד בקשר עם פרקליטות המדינה בכל הנוגע למאמצים להסגירה. כעת, אחרי שנתפסה בגאורגיה, היא ממתינה לבקשת ההסגרה של ישראל - וצפויה להתמודד עם כתב אישום חמור עם נחיתתה.
עו"ד קרן ציין כי עד היום סובלים הילדים משורה של בעיות בעקבות המעשים של צוות הגן. בין היתר, הם עושים צרכים במכנסיים, מתקשים בשינה ועוד.
"מצער שהחשודה ברחה תחת אפה של המשטרה, למרות שהתרענו בזמן אמת על כוונת הבריחה וביקשנו שיוצא נגדה צו עיכוב יציאה מן הארץ", אמר עו"ד קרן. "מדובר בעבירות חמורות ונזקים משמעותיים שגרמה לילדי הגן ומשפחותיהם. אנו מודים לפרקליטות על מאמציהם להביא את החשודה לדין, גם אם לאחר ארבע שנים, ונדרוש שימוצה הדין עמה".
עוה"ד רועי קרןעו"ד רועי קרןצילום: עוז מועלם
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל חשד להתעללות בחסרי ישע, כאשר כל תלונה נבדקת ונחקרת ביסודיות וכך נעשה גם במקרה זה. מיד עם קבלת התלונה במשטרה בוצעו מגוון פעולות חקירה לרבות תפיסת חומרי תיעוד וצפייה בהם וחקירה באזהרה ושוחררה בתנאים מגבילים. עם פקיעת תוקפם ביקשה המשטרה להאריכם בבית המשפט, שאפשר לחשודה לחזור לעבודתה בגן.
"בשל היותה של החשודה בעלת הגן ואזרחית המדינה, המשטרה לא מצאה לנכון לבקש עיכוב ליציאתה מהארץ. יצוין, כי במסגרת פעילות משותפת למשטרה ולפרקליטות בגאורגיה, החשודה נעצרה, ובימים אלה מתקיים הליך להסגרתה על מנת למצות את ההליך הפלילי בעניינה".