קטאר ניצחה את ירדן בשבת האחרונה בגמר אליפות אסיה בכדורגל, אליפות שהתקיימה בצל המלחמה ברצועת עזה ולא הייתה מנותקת לחלוטין מהאירועים. לאורך כל האליפות פקדו את יציעי האצטדיונים בקטאר, שאירחה את הטורניר, בכירים מהעולם, ממדינות ערב וכמובן מהמדינות המשתתפות. חלק מהביקורים והתמונות שיצאו מהמגרש הפכו לשיחת היום בעולם הערבי, וחלקם גם עוררו זעם. צפו בפינת העולם הערבי של ynet "יא אללה":
צפו: "יא אללה" באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

מקרה אחד כזה אירע אחרי המשחק בין נבחרת איראן לנבחרת פלסטין, שבו ניצחו האיראנים 1:4. בסרטונים מהמשחק שהופצו ברשתות החברתיות אפשר היה לשמוע קריאות נגד ישראל, אבל את התגובות הרבות ביותר עוררה תמונה שנטען כי אביו של אמיר קטאר, חמד בן חליפה אל-ת'אני, נראה בה צופה בהודעה של אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, בעודו נמצא ביציע באצטדיון. לאורך המלחמה פרסם אבו עוביידה כמה סרטונים שבהם הופיע והעביר מסרים מארגון הטרור ומקטאר, אחת המתווכות המרכזיות במלחמה בין ישראל לחמאס.
רגע אחר שזכה להתייחסות נרחבת היה במשחק שבו ניצחה ירדן את דרום קוריאה 0:2. למשחק הזה הגיע חוסיין עבדאללה, בנו של עבדאללה מלך ירדן. הניצחון במשחק הביא את ירדן בפעם הראשונה לגמר, שבו הפסידה. לגמר הגיעה גם המלכה הירדנית ראניה.
2 צפייה בגלריה
ראניה מלכת ירדן ב גמר גביע אסיה אליפות אסיה ב כדורגל ירדן מול קטאר
ראניה מלכת ירדן ב גמר גביע אסיה אליפות אסיה ב כדורגל ירדן מול קטאר
המלכה ראניה בגמר בכתב. גם הבן הגיע לאליפות, ירדן הסתפקה בסגנות
תמונה נוספת מהאליפות שעוררה סערה ברשתות הערביות היא תמונת בנו של איסמעיל הנייה, עבד א-סלאם הנייה, צופה מהיציע באחד המשחקים בקטאר. לפי התמונה נראה כי מדובר במשחק מול דרום קוריאה, אם כי יצוין כי ברשת פורסמו כמה תמונות של הנייה הבן שנטען כי הן ממשחקי האליפות בקטאר ובהמשך התברר שהן תמונות ישנות.
כך או כך, התמונה מהמשחק מול דרום קוריאה הופצה במהירות ברשת והביקורות לא איחרו לבוא: גולשים כעסו על כך שבנו של הנייה נהנה במגרש בקטאר, בעוד שבעזה מתנהלת מלחמה. באחד מסרטוני הביקורת שעלו לרשת נאמר: "התמונה הזאת של עבד א-סלאם הנייה, צופה בתחרויות... הדאגה האחרונה שלו. הרצועה נהרסה – אין לו בעיה עם זה, 30 או 40 אלף הרוגים – אין לו בעיה עם זה, אנשים נותרו ללא בית – אין לו בעיה עם זה".
2 צפייה בגלריה
אליפות אסיה ב קטאר בנו של אסמעיל הנייה פינה יא אללה של ליאור בן ארי
אליפות אסיה ב קטאר בנו של אסמעיל הנייה פינה יא אללה של ליאור בן ארי
עבד א-סלאם הנייה צופה במשחק, על שער העיתון "המציאות" שצה"ל החל לפזר בעזה במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית בחמאס
דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, התייחס גם הוא לסערה סביב תמונת בנו של הנייה, וכתב בציוץ בטוויטר כי הוא לא יודע אם היא מהיום או מהשנה שעברה – אבל הגישה ברורה: להנהגת חמאס לא אכפת מתושבי עזה. גם עיתון "המציאות", שצה"ל החל לפזר ברצועת עזה בשבועות האחרונים, התייחס בגרסתו האחרונה לתמונה, ואף בחר אותה לשער שלו.
זה כבר לא סוד שבכירי חמאס מנותקים מתושבי עזה. בדצמבר האחרון חשף דובר צה"ל מסמכים וקבלות שהתגלו ברצועה על סך אלפי דולרים, מרכישת תכשיטי יוקרה על-ידי בן אחר של איסמעיל הנייה, מעאד' איסמעיל הנייה.
בגמר הגדול שהתקיים בשבת בין קטאר לירדן, ושבו ניצחה קטאר 1:3, נכח כמובן גם אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני. אחרי הניצחון ניתן היה לראות את ההתרגשות הגדולה של הנבחרת הקטארית במגרש יחד עם הגביע.
במקביל למשחק בשבת פורסמה הודעה חריגה של איראן, שהכניסה שוב את המתח בזירה הבינלאומית למגרש הכדורגל. טהרן שלחה מכתב רשמי להתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א עם דרישה להשעות את ישראל מכל פעילות הקשורה לכדורגל. הדיווח הגיע אחרי פרסום קודם על 12 התאחדויות כדורגל מהמזרח התיכון, בהובלת ירדן, שביקשו מפיפ"א להרחיק את ישראל מכל תחרות בינלאומית.