ג'ואנה מוחין בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)

פחות מחודש לאחר שניצולת שואה בת 97 מחדרה אותרה ללא רוח חיים במיטתה - הוגש היום (שני) כתב האישום נגד המטפלת הזרה שטיפלה בה, ג'ואנה מוחין בת ה-40 ממולדובה, באשמת רצח.
הקשישה, שהוגדרה חסרת ישע, הזדקקה בשנים האחרונות לטיפול סיעודי צמוד בשל מגבלות שונות שעימן התמודדה. בסוף ספטמבר המטפלת הקבועה שלה עמדה לצאת לחופשה במולדתה - ובני משפחתה נאלצו למצוא לה מטפלת מחליפה. לאחר שנפגשו עם מוחין והמטפלת הקבועה ערכה לה חפיפה בביתה של הקשישה, הסכימו בני המשפחה להעסיק אותה עד לשובה של המטפלת שהכירו.
3 צפייה בגלריה
יואנה מוהין בבית המשפט השלום חדרה
יואנה מוהין בבית המשפט השלום חדרה
ג'ואנה מוחין בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
כמה ימים לאחר שנכנסה לתפקיד, ביקרו בני המשפחה כמה פעמים בביתה של הקשישה וכן צפו במתרחש באמצעות מצלמות האבטחה שהותקנו בבית. בני המשפחה סברו כי המטפלת אינה מספקת לה את הטיפול המיטבי שלו היא נזקקת, והחליטו שהשתיים יעברו מראשון לציון להתגורר ביחידת דיור סמוך לבתה של הקשישה בחדרה.
לפי הפרקליטות, בלילה שבין 11 ל-12 באוקטובר, זמן קצר מאוד אחרי שהחלה את העסקתה אצל הקשישה, החליטה מוחין לגרום למותה. מחקירת היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה התברר כי מוחין ניגשה לקשישה בשעת לילה מאוחרת, נטלה כרית - והניחה אותה על פניה כך שחסמה את פיה ואפה במשך כמה דקות.
3 צפייה בגלריה
ביתה של הקשישה שחשוד שנצרחה ע"י המטפלת שלה
ביתה של הקשישה שחשוד שנצרחה ע"י המטפלת שלה
הבית שבו אותרה הקשישה ללא רוח חיים
(צילום: עידו ארז )
3 צפייה בגלריה
משטרה בביתה של הקשישה שחשוד שנצרחה ע"י המטפלת שלה
משטרה בביתה של הקשישה שחשוד שנצרחה ע"י המטפלת שלה
(צילום: שרון צור)
למחרת בבוקר, נכנסה בתה של הקשישה לחדרה ומצאה את אמה במיטה כשהיא ללא רוח חיים. תחילה לא התעורר חשד לרצח, אך חוקרי תחנת חדרה גבו עדויות מבני המשפחה ומהמטפלת שסיפרה לפתע כי היא זו שהרגה אותה. מוחין נעצרה מיד והועבר לחקירה תחת אזהרה.
בבקשה להורות על הארכת מעצרה של המטפלת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה, נטען כי בידי התביעה ראיות טובות להוכחת אשמתה, בהן הודאתהבביצוע המעשה, הודעות של בני המשפחה של הקשישה וחוות דעת ביולוגית שממצאיה תומכים בהודאה - כתם רוק במרכז הקרית עם DNA של הקשישה, ו-DNA של המטפלת על הכרית. התובע בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה אמר כי "המשיבה מואשמת בעבירה שדינה מאסר עולם, אשר נעשתה תוך שימוש באלימות חמורה ובאכזריות", ובתביעה טענו גם כי ההחלטה התקבלה לאחר הליך ממשי שבו שקלה את המעשה.
עו"ד דן גלעד, שמייצג את המטפלת מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי. בית המשפט קיבל את בקשתנו ולאור מצבה הנפשי הפנה אותה להסתכלות פסיכיאטרית אנו נמתין לקבלת חוות הדעת וחומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".