ההתעללות במעון בשדרות | אב אחת הפעוטות: "הדבר הכי גרוע שאבא יכול לראות"
(צילום: ירון ברנר)

בית משפט השלום באשקלון האריך הערב (חמישי) בחמישה ימים את מעצרה של הגננת ממעון ויצו בעיר, שלפי החשד התעללה בעשרות תינוקות ופעוטות. בידי המשטרה סרטונים ממצלמות האבטחה של המעון, שתיעדו את הגננת (54) בלפחות 240 מקרי אלימות. שמה עדיין אסור בפרסום - ויותר לפרסום ביום ראשון הקרוב.
הגננת במעון שבו לומדים פעוטות בני ארבעה חודשים עד שנתיים נעצרה בסוף החודש שעבר בחשד להתעללות פיזית או נפשית בחסר ישע ותקיפה סתם של חסר ישע על-ידי אחראי. "מדיון לדיון החשד מתבסס יותר ויותר. קיים חשד סביר מספק, ולמעלה מכך", קבעה השופטת בדיון. נציג המשטרה סיפר בדיון כי "היא ישבה מול החוקרים שבע שעות. נראה ששום דבר לא מזיז לה".
הורי הפעוטות שהיו נתונים למעשיה של הגננת צפו ביום שלישי השבוע בתיעודים המזוויעים מהמעון. כמה שעות לאחר שנחשפו בתחנת המשטרה בשדרות לסרטונים שתועדו במצלמות אבטחה, הפגינו ההורים מול ביתה של הגננת. "היא וכרמל מעודה אותה רמה. כל המדינה צריכה לרעוד, היא שטן", זעקו ההורים במהלך ההפגנה.
2 צפייה בגלריה
הגננת המואשתמ בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת המואשתמ בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת החשודה בהתעללות
סהר ואנונו, אב לפעוטה במעון, סיפר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "הסרטונים האלה זה הדבר הכי נוראי שאבא יכול לראות. אני מעיד על עצמי בן אדם חזק בדרך כלל, ששולט ברגשות שלו ויודע לשמור על איפוק ועל סבלנות, ואחרי שיצאתי מתחנת המשטרה לא יכולתי להסתכל לאף אחד בעיניים מרוב שהייתי מזועזע. המרחק מהתחנה לרכב שלי היה משהו כמו 10 שניות, ולפני שהגעתי לאוטו התפרקתי ארבע פעמים".
חשדתם? "לא, לא חשדנו. לא נתנו לנו סיבה לחשוד. שיחקו את המשחק, מה שנקרא. עשו הצגה שהכול יפה והכול נוח וכולם מטפלים ושיש על מי לסמוך ושמתייחסים לילדים כמו שמתייחסים לילדים שלהן. אוי ואבוי לנו אם ככה מתייחסים לילדים שלהן. זיהיתי את הילדה שלי בסרטונים, רואים בבירור את הפנים שלה, איך היא בוכה, איך היא צורחת. דברים נוראיים. היא הושלכה באוויר ונזרקה לרצפה כמו חפץ. קשה להבין מאיפה בא הרוע הטהור הזה".
ואנונו אמר עוד: "כשהראו לנו את הסרטונים, פשוט תפסנו את הראש ולא האמנו. לא ידענו מה לעשות. בתור הורה אתה לא מבין איך אתה ניגש עכשיו לילדה. איך אני עושה את הדברים נכון? איך אני מתמודד כרגע עם הסיטואציה? ליד הילדה אני מתנהג כביכול רגיל, אבל זה הרבה יותר קשה כי אחר כך אתה צריך להתמודד עם מה שראית. הסרטונים האלה רצים לי מול הפרצוף שוב ושוב".
2 צפייה בגלריה
 הפגנה של הורים מול ביתה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
 הפגנה של הורים מול ביתה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
הפגנת ההורים מול ביתה של הגננת
"הסרטונים של הילד שלי חוטף מכות מהגננת לא עוזבים אותנו ורודפים אותנו בלילות", סיפר יותם, אב לתינוק במעון. "ראינו אלימות מזעזעת, השפלות, קללות. רק המחשבה שלא ידענו, שלא היינו שם בשביל הילד שלי, גורמת לי לרעד וחרדה. הנשמה הטהורה שלו הייתה צריכה לסבול את האלימות הזו, את היחס המשפיל הזה. אני מרגיש שכאילו חיללו לנו את הגוף והנשמה, פגעו בילד קטן וחסר ישע שנגרר על הרצפה כאילו הוא שק קמח זול. המבט שלו בעיניים בכל פעם שהוא חטף גמר אותי. הוא רגיל לאהבה ובגן הוא קיבל מכות".
קטי, אם לפעוטה במעון, אמרה: "נחשפתי לעשרות מקרי אלימות שהילדה התמימה והטהורה שלי עברה. יצאתי מתחנת המשטרה פצועה נפשית. בזמן שהעיניים נפוחות, הנפש מטולטלת והלב עוד שנייה יוצא מהמקום, חיפשתי תשובות עם עצמי. למה?! למה הדבר הכי טהור ותמים שיש עובר את זה? הבת שלי מיכאלה בת שנה ושבעה חודשים הייתה מגיעה כל בוקר הישר לידי השטן.
"סליחה מיכאלה שלא ידעתי, סליחה שלא הרגשתי. סליחה שלא הייתי שם להגן עלייך. סליחה שלא ידעתי להסביר לך שמכות זה לא תפיסה נכונה של חיי יומיום. הבת שלי הוחזקה מתחת לשולחן בכוח עם רגלי מפלצת דקות ארוכות. הבת שלי חטפה בעיטות סתם ככה באמצע היום כי זה מה שהתחשק למפלצת. הבת שלי קיבלה סטירות לפנים וכאפות בעורף. בזמן שינה של המלאכית שלי, השטן דרכה לה על הראש סתם כי ככה בא לה".
"הבת שלי רצתה לאכול אבל נענשה, אלוהים יודע על מה, והמפלצת לקחה לה את הצלחת אחרי שני ביסים. הילדה נשארה רעבה. אין לנו ימים ולא לילות, אין לנו שינה ורוגע. אנחנו מתנהלים כמו רובוטים, אנחנו לא מתפקדים. הלב שלנו מרוסק. התמונות רצות אחת אחרי השנייה והלב מדמם. אין מספיק מילים שיכולות לתאר את הזוועות שהעיניים שלנו ראו. אנחנו נזעק את זעקת ילדינו ונגיב בעוצמה".
עו"ד קובי בן שעיה, שמייצג את החשודה, מסר בתגובה: "מדובר באישה נורמטיבית שמעולם לא דבק בה רבב. זה כ-18 שנה משמשת כגננת מוערכת. לא ניתן להסיק מסקנות מכל פעולה שגרתית ולתת לה פרשנות אחרת. כשהתמונה תתבהר יתברר שהדברים הם שונים לחלוטין".
בהכנת הכתבה השתתף אטילה שומפלבי