2 צפייה בגלריה
בית כלא "גלבוע"
בית כלא "גלבוע"
בית הכלא גלבוע, ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)

התפרצות קורונה בכלא הביטחוני: שירות בתי הסוהר, הודיע היום (ג׳) כי לא פחות מ-58 אסירים נמצאו מאומתים לקורונה בכלא גלבוע. 58 אסירים אלו הצטרפו לעוד 11 אסירים שנמצאו חיוביים אתמול בבית הסוהר שמאכלס מחבלים בעיקר מארגון חמאס. בית הכלא עצמו הוכרז הבוקר "אזור אדום".
שלשום דווח כי 11 אסירים בבית הכלא נמצאו חיוביים לנגיף, ולאחר מכן נבדקו שאר אסירי האגף. לפי התוצאות שהגיעו בלילה, 54 אסירים נוספים נמצאו מאומתים. חמישה אסירים נמצאו גבוליים בבדיקות אלה, ולאחר בדיקה חוזרת אובחנו ארבעה מהם כחיוביים. מצב החולים טוב ומרביתם לא סובלים מתסמינים. 14 אסירים נמצאו שליליים.
2 צפייה בגלריה
עבאס א-סייד בבית המשפט, ב-2010
עבאס א-סייד בבית המשפט, ב-2010
נדבק בקורונה או לא? עבאס א-סייד, ארכיון
(צילום: נועם מושקוביץ)
ל-ynet נודע כי מרבית המאומתים שוהים באותו אגף, ובשל כך הוא בודד כאשר יתר החיוביים הועברו אליו ושם הם יטופלו.
מפקד מחוז צפון הכריז על האגף שבו שוהים האסירים כאגף בידוד רפואי. בית הסוהר הוכרז "אזור אדום" והכניסות אליו והיציאות ממנו נעצרו עד לסיום דגימת כלל האסירים והסגל, וחיטוי שטח בית הסוהר. במקביל, יימשך החקר האפידמיולוגי.
אתמול בבוקר דיווח שב"ס לוועדת החוקה, חוק ומשפט כי נכון למועד הדיווח יש 44 אסירים חולי קורונה (כולל ה-11) ו-33 אסירים בבידוד. בכך, מספר האסירים שאובחנו בקורונה הכפיל עצמו בכל המדינה וכעת הוא עומד על 102.
בתוך כך, אתמול הודיעה רשות האסירים הפלסטיניים כי המחבל עבאס א-סייד, אדריכל הפיגוע במלון פארק בליל הסדר, נדבק בקורונה. מדובר באחד האסירים הביטחוניים ה"כבדים" ביותר הכלואים בישראל - שסירבה בתוקף לשחרר אותו במסגרת עסקת גלעד שליט. עם זאת, גורם בשב"ס הכחיש את הדברים ואמר כי א-סייד אינו מופיע ברשומות בתור חולה. בתגובה רשמית נמסר משב"ס כי הם אינם מתייחסים לבריאותם של אסירים.
אשתו של א-סייד אישרה גם היא את הפרטים. גורם במשפחתו אמר כי הוא אובחן כחולה קורונה ביום שלישי שעבר, ומאז ישראל ניסתה להסתיר את הפרטים על כך.
בתגובה לעלייה במספר האסירים החיוביים בחמאס מסרו: "העלייה במספר חולי הקורונה בבתי הכלא בישראל היא איום מסוכן על חיי האסירים. אסון אמיתי עלול לפקוד אותם. הזלזול הישראלי וההתעלמות מבריאות מחייב את ארגון הבריאות העולמי ואת כל הגורמים הרלוונטיים להתערב במהירות כדי להציל את חיי האסירים בכלא גלבוע".