3 צפייה בגלריה
בשאר אל אסד סוריה שיחה עם ולדימיר פוטין נובמבר 2020
בשאר אל אסד סוריה שיחה עם ולדימיר פוטין נובמבר 2020
בשאר אסד בשיחה עם ולדימיר פוטין. ארכיון
(צילום: AP)
בעוד ישראל מתגאה בפרויקט חיסונים רחב היקף נגד קורונה, בסוריה השכנה שואפים לחסן כ-20% מאוכלוסיית המדינה במבצע שצפוי להתחיל בחודש אפריל הקרוב.
בדמשק הודיעו באחרונה כי הרשויות נמצאות במגעים מול ארגון הבריאות העולמי כדי להצטרף לתוכנית COVAX, שתספק חיסונים לפי דוברות הממשל הסורי "במהירות האפשרית".
3 צפייה בגלריה
חיטוי באידליב
חיטוי באידליב
חיטוי נגד קורונה בעיר אילדיב בסוריה
(צילום: MCT)
3 צפייה בגלריה
רופא בית חולים ב אידליב סוריה
רופא בית חולים ב אידליב סוריה
בית חולים בסוריה
(צילום: AFP)
משרד הבריאות הסורי מונה בינתיים לנהל מגעים מול מדינות נוספות במטרה לספק חיסונים לאזרחי המדינה. בארגון זכויות האדם הבינלאומי "Human Rights Watch" קראו לארגונים הבינלאומיים לדאוג לכך שגם האוכלוסיות שנמצאות מחוץ לאזורי השליטה של המשטר הסורי יקבלו חיסונים.
במקביל, בתחילת החודש הודיע ארגון הבריאות העולמי כי נעשים מאמצים לפריסת צוותים ברחבי סוריה, גם בשטחים שנמצאים תחת שלטונו של בשאר אסד וגם כאלה שלא, אשר יבצעו את פרויקט החיסונים במדינה.
נציגת ארגון הבריאות העולמי בדמשק אמרה באחרונה לכלי התקשורת כי "דרך COVAX אנו שואפים לחסן חמישה מיליון אזרחים סורים, כלומר כ-20% מתושבי המדינה. אנו בונים ביחד תוכנית עם משרד הבריאות לחלוקת החיסונים כדי שנוכל לבצע את התוכנית כפי שהיא".

"העניינים יכולים לקחת יותר זמן מהצפוי"

בשיחה עם רויטרס אמרה הנציגה: "אני מקווה שמבצע החיסונים יחל בחודש אפריל, אבל העניינים האלה יכולים לקחת יותר זמן מהצפוי. אנחנו מתמודדים עם הרבה דברים לא ידועים. כל משלוח של חיסונים בטוחים ופעילים שסוריה יכולה להשיג יעזור להרחיב את מבצע החיסונים".
בסוף החודש שעבר דווח כי סוריה קיבלה משלוח חיסוני קורונה מאיחוד האמירויות. בנוסף, סין הודיעה שבכוונתה לשלוח לסוריה 150 אלף חיסונים אולם מועד הגעתם טרם נקבע.
לפי הנתונים הרשמיים העדכניים שפרסם ממשלו של אסד, מפרוץ המגפה נמצאו בסוריה 15,045 מאומתים לקורונה. מספר המתים עומד לפי נתונים אלה על 990 ומספר המחלימים מסתכם ב-8,982. עם זאת, יש לקחת בעירבון מוגבל את הנתונים.
לפי שעה, סוריה עתידה להשתמש גם בחיסוני ספוטניק מתוצרת רוסיה וצפויה לקבל משלוחים בקרוב. ביום שני ביקשה הרשות הפלסטינית להעביר 2,000 מנות חיסון לעזה מתוך הקצאת חיסוני ספוטניק שקיבלה מרוסיה, אולם ישראל לא אישרה את המהלך. עם זאת, בעקבות אישור הדרג המדיני בירושלים הגיעו ביום רביעי 1,000 חיסוני קורונה של ספוטניק לעזה.