2 צפייה בגלריה
רג׳ב דכה
רג׳ב דכה
רג'ב דכה
(צילום: תקשורת שב״כ)
בית המשפט גזר שש שנות מאסר על רג'ב דכה, תושב לוד, שהורשע במגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה וחברות בארגון טרור, לאחר שפעל עבור חמאס בשטח ישראל ב-2019 וצילם מתקנים רגישים. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז לאחר הליך גישור.
בדיון שנערך ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בלוד, הסביר הפרקליט גלעד ארליך להרכב השופטים: "מדובר בחשיפה של רשת ריגול של תנועת חמאס בכותלי מדינת ישראל. הנאשם זכה באפשרות לנוע בין עזה לישראל בשל נסיבות אישיות - אמו אזרחית ישראלית והוא בחר לעשות פעולות שמערערות את ביטחון המדינה ומסייעות לאויב במלחמה".
לפי כתב האישום המתוקן, בין אוקטובר לנובמבר 2019 פנו גורמים המשויכים לחמאס לאזרחים ישראלים עם קשרי משפחה בעזה על-מנת לגייסם לפעולות ריגול וסיוע לאויב. עוד נטען כי הנאשם הציע לחמאס לשתף פעולה עמם. אנשי ארגון הטרור הגיעו לביתו והציעו לו להצטרף לגדודי אל-קסאם.
2 צפייה בגלריה
ראמי עמודי
ראמי עמודי
ראמי אל-עמודי
(צילום: תקשורת שב״כ)
דכה הסכים לאסוף מידע עבורם וקיבל טלפון במטרה לצלם מתקנים רגישים כגון צילם תחנות משטרה, בסיס צבאי וסוללת כיפת ברזל - ואף העביר מידע על מיקומי נפילות של טילים בשטח ישראל. הוא גם ביצע עבודות שיפוץ בביתו של אדם שחשב שהוא איש שב"כ - ולכן העביר פרטים וצילומים מביתו.
טרם מתן גזר הדין שניתן בתחילת השבוע, אמר סנגורו של דכה לשופטים: "יש מורכבות מסוימת בתיק. חסכנו זמן שיפוטי יקר ואין לו הרשעות קודמות, הוא אב לילדים". הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן - אך ציין: "שב"כ הביא אותי לסיטואציה הזו".
נאשם נוסף, ראמי אל-עמודי, בן 30 מתל אביב, כבר הורשע במגע עם סוכן חוץ. סעיף חמור נוסף שיכול היה לשלוח אותו לכלא לעד עשר שנות מאסר של גילוי החלטה לבגוד הוסר מהאישום, ולכן בהסדר סוכם שהוא ירצה שלוש שנות מאסר בלבד.