האסון בג'סר א-זרקא
(צילום: שמיר אלבז ותיעוד מבצעי מד"א)

אסון משפחתי בג'סר א-זרקא: איברהים ג'והר, בן 7, נספה אמש (שבת) בשריפה בדירתו ושלושת אחיו הקטנים נפצעו באורח קשה. אמם של הילדים נפצעה באורח קל. שוטרים ואזרחים חילצו מהחדר הבוער את הילדים, ומחקירה ראשונית של הכיבוי עלה כי מוקד הבעירה היה מזרן בחדר השינה של הדירה שבקומה העליונה.
3 צפייה בגלריה
איברהים ג'והר
איברהים ג'והר
נספה בשריפה בביתו. איברהים ג'והר
הדיווח על השריפה התקבל בשעה 22:37 במוקד מד"א במרחב שרון, וחובשים ופראמדיקים של מד"א החלו להעניק במקום טיפול רפואי לארבעת הילדים שנפגעו. הילדים פונו עוד לפני הגעת כוחות הכיבוי, וככל הנראה נפגעו משאיפת עשן.
כשעה לאחר שהחלו פעולות ההחייאה בבן הבכור שנפצע באורח אנוש, בן 7, נקבע מותו. תאומים בני שלוש ואחות נוספת בת 7 נפצעו אף הם קשה ואושפזו ביחידה לטיפול נמרץ כשהם מורדמים ומונשמים. האם, בת 47, נפצעה קל. השריפה כובתה על ידי התושבים עוד לפני הגעת צוותי הכיבוי, כל הפצועים פונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה ורמב"ם בחיפה.
3 צפייה בגלריה
מקום השריפה
מקום השריפה
הבית שבו אירע האסון
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
מקום השריפה
מקום השריפה
הכוחות בג'סר א-זרקא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הפראמדיקים של מד"א אייל גוטמן ודוד שוסמן סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. ארבעת הילדים שהיו מחוסרי הכרה וסבלו מכוויות ושאיפת עשן חולצו על ידי השכנים ללובי הבניין. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות על מנת להעריך את מצבם ובטיפול רפואי מציל חיים".
הם ציינו כי "ילד בן 7 היה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ומתן תרופות מיוחדות ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים הלל יפה. שלושת הילדים הנוספים היו במצב קשה ולאחר שהונשמו בשטח הם פונו במצב יציב לבתי החולים הלל יפה ורמב"ם תוך המשך טיפול רפואי". כאמור, מותו של הבן הבכור נקבע בהמשך.
פורסם לראשונה: 23:00, 08.05.21