זירת האירוע בנתיבות
(צילום: רועי עידן)

העבריין שנרצח שלשום (יום ד') בנתיבות הוא ארנון בושרי (52), ששוחרר מהכלא לפני כחמישה חודשים. "מדובר במשהו מקצועי", אמרו במשטרה. למרות שאין עדיין חשוד במעשה, שם מעריכים כי הרצח קשור לקרב בין שני ארגוני הפשיעה בדרום של שלום דומרני ובני שלמה.
בושרי היה משויך לארגון הפשיעה של בני שלמה. הוא ריצה רק חלק מ-27 חודשי המאסר שנגזרו עליו לפני שנתיים בעסקת טיעון בגין עבירות נשק וזאת במסגרת שחרור מנהלי בעקבות הצפיפות בבתי הסוהר. לאחר שחרורו מהכלא החליט להשתקע בשכונת מגורים חדשה יחסית בעיר נתיבות. שלשום, סמוך לשעה 19:15, התדפקו שני אלמונים בלבוש שוטרים על דלת הבית שלו, כך לטענת אשתו, והורו לו להתלוות עמם. לאחר שיצא ירו בו בפלג גופו העליון ובראשו ונמלטו מהמקום. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו.
4 צפייה בגלריה
הרכב של היורים
הרכב של היורים
המכונית ששימשה את הרוצחים על פי החשד
(צילום: רועי עידן )
הרצח של בושרי נחשב עליית מדרגה בחיסולים האחרונים שהתרחשו ברחבי הארץ מבחינת התעוזה של העבריינים. במשטרה אמרו שהוא מזכיר את זה של העבריין פנחס בוחבוט ב-1999, אז חדרו שני אנשים לחדר שבו היה מאושפז בבית החולים שיבא כאשר הם מחופשים לשוטרים – בדומה לרצח שלשום. לפני כמה ימים נרצח באשקלון אחיינו של בוחבוט, שניר, שהיה מקושר לארגונו של דומרני, שנמצא במתיחות עם זה של בני שלמה. השניים מרצים עונשי מאסר אך צפויים להשתחרר בקרוב.
ביולי 2019 הורשע בושרי בעבירות נשק עם גילי שאלתיאל, שנידון ל-12 מאסר. לפי כתב האישום השניים הובילו חלקי מטען במסגרת סכסוכי עבריינים. שוטרים שביקשו לעצור את השניים פתחו במרדף, שבמהלכו נהג בושרי נגד כיוון התנועה כשהוא בורח מהשוטרים ופוגע ברכב המשטרתי. כל זאת כשהוא נושא ומוביל ברכבו נשק.
4 צפייה בגלריה
שלום דומרני ובני שלמה
שלום דומרני ובני שלמה
משתחררים בקרוב. שלום דומרני ובני שלמה
(צילום: הרצל יוסף, בראל אפרים)
פרקליטות מחוז דרום ביקשה שבית המשפט יגזור 57 עד 72 חודשי מאסר על בושרי. סנגורו, עו"ד נס בן נתן, ביקש להקל עמו. "מדובר בסופו של יום בשני נפצים וטלפונים מוסבים", אמר אז, "האם החלקים האלה יכולים לעשות משהו כשלעצמם? התשובה היא לא". עוד ציין כי לאור העובדה כי כתב האישום תוקן והוא מודה ולוקח אחריות על מעשיו יש להתחשב בו ולהסתפק רק בשבעה חודשים בהם היו עצור.
בושרי אמר בדיון בבית המשפט בטיעונים לעונש שהוא "מצטער על מה שקרה. אני מביע חרטה. הודינו בתיק כי הבנתי שעשינו טעות. הטעות לא תחזור על עצמה. אני מבקש את רחמי בית המשפט".
עו"ד בן נתן אמר שלשום בתגובה לחיסול של בושרי: "הצטערתי לשמוע את הבשורה הקשה. רק לפני חמישה חודשים השתחרר מן המאסר והחליט לחיות חיים שלוים ונורמטיביים".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: רועי עידן)
בתום הערכת מצב שערךשלשום מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, הוטלה חקירת הרצח על היחידה המרכזית (ימ"ר) נגב. במסגרת החקירה אותרה זירה ובה רכב שרוף ביער סמוך לנתיבות, שעל פי החשד שימש את החשודים בחיסול.
פורסם לראשונה: 22:00, 15.04.21