שר ההתיישבות צחי הנגבי הודיע היום (ה') על הקמת מערך סיור חדש למניעת השתלטות בלתי-חוקית על אדמות המדינה ביהודה ושומרון. הצעד נחשף לראשונה ב-ynet. לטובת המהלך יוקצו כ-20 מיליון שקל, שמיועדים למועצות ביהודה ושומרון שיקימו ויתפעלו מחלקות סיור קרקעות שיוכלו לעקוב אחר עבירות תכנון ובנייה בתחומי אחריותן.
1 צפייה בגלריה
גבעת המטוס
גבעת המטוס
ארכיון
(צילום: AFP)
מחלקות הסיור ייעזרו בכלי רכב ייעודיים, ברחפנים עם מצלמות ובתצלומי אוויר עדכניים. את הנתונים שיאספו על עבירות, מאחר שאין להן כלים סמכותיים, יעבירו המחלקות לגורמי צה"ל, המשטרה והמנהל האזרחי.
המערך הוקם לטובת עצירת בנייה פלסטינית בשטחי C. בישראל טוענים כי הבנייה הפלסטינית בשטחים אלו מבוצעת כחלק מתוכנית מסודרת ל"קביעת עובדות בשטח להקמת המדינה הפלסטינית". דבר הקמת המערך נחשף ב-ynet כאמור. תפקידו יהיה לעסוק גם בבנייה בלתי חוקית בקרב הקהילה היהודית ביהודה ושומרון, אך גורם המעורה בפרטים הסביר ל-ynet שמרב תשומת הלב תופנה למגזר הפלסטיני.
שר ההתיישבות צחי הנגבי מסר כי "בעצה אחת עם ראש הממשלה נתניהו, אנחנו מתגייסים במלוא התנופה למערכה נגד ההשתלטות על שטחי C. המועצות האזוריות והמקומיות ביהודה ושומרון יקבלו תקציב ייעודי כדי לגבש מערכים יעילים ונחושים, שיסכלו את התוכנית המוצהרת של הרשות הפלסטינית לקבוע עובדות בשטח, בניגוד לחוק ולהסכמים שנחתמו בינה לבין ישראל".