1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן + יאיר לפיד
אביגדור ליברמן + יאיר לפיד
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
המפלגות של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן פרסמו הבוקר (שלישי) הודעה משותפת ולפיה צוותי המשא ומתן סיכמו בלילה את כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני, למקרה שתקום ממשלה חדשה. במהלך היום צפויה יש עתיד להודיע על הסכמים נוספים שהושגו עם מפלגות אחרות, אך המגעים מול בנט וסער עדיין לא הבשילו.
אנשי המו"מ סיכמו שמפלגת ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר לליברמן, ושני תיקים נוספים בהם גם המשרד לפיתוח הנגב והגליל. בין ההבנות הנוספות שהושגו יקבלו חברי המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים - כך ששני תפקידים שהיו עד כה אצל המפלגות החרדיות יועברו לליברמן.
לפיד אתמול: הסיכויים לממשלה לא גבוהים
(צילום: ערוץ כנסת)

יש עתיד וישראל ביתנו ציינו כי קווי היסוד של הממשלה הוסכמו, בהם גם בסוגיות דת ומדינה. כמו כן סוכם לקדם חוק פרויקטים לאומיים שיהיה אחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק. המפלגות ציינו כי במסגרת החוק שהוסכם יוקמו שני בתי חולים נוספים בנגב ובגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת מהירה ופרויקטים לאומיים נוספים. בנוסף נקבע בהסכם כי תקודם הכנסה מינימלית לקשישים בגובה 70% משכר המינימום.
במסגרת המגעים להרכבת הממשלה נפגשו אתמול אחר הצהריים צוותי המשא ומתן של יש עתיד ומפלגת העבודה, ובסיום הפגישה נמסר כי "חלה התקדמות משמעותית במו"מ והושגו הסכמות בחלק גדול מהנושאים". כמו כן נמסר כי "הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".
בתוך כך, לפי ההסכמות המסתמנות בין יש עתיד למרצ, ניצן הורוביץ יקבל את תיק הבריאות, תמר זנדברג את המשרד להגנת הסביבה ועיסאווי פריג' את המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
בדרך לבחירות חמישיות? צפו בפרשנות
(צילום: ירון ברנר)

לפיד הבטיח אתמול "להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה", אם כי הודה שהסיכויים לכך לא גבוהים. לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: "יש לנו אתגרים גדולים - כלכליים, מדיניים וביטחוניים. הדרך היחידה לעמוד בהם היא יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית, כי אנחנו צריכים אחדות ישראלית. בימים הקרובים נעשה הכול כדי להקים ממשלה כזו. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל". הוא הוסיף כי הוא מקווה שיו"ר ימינה נפתלי בנט יחזור בו מהחלטתו שלא לחבור לגוש השינוי.
לדבריו, "אם אתם רוצים לדעת למה נהפוך כל אבן תסתכלו רק על שלושת השבועות האחרונים. האסון בהר מירון, האסון בגבעת זאב, המהומות בהר הבית, ההתפרעויות ואובדן השליטה ברחובות הערים המעורבות. תסתכלו איך השר לביטחון הפנים תוקף את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה. איך המשטרה קורסת תחת העומס ולא מקבלת שום גיבוי. איך השחיתות השלטונית הפכה להיות הסטנדרט. תסתכלו איך נתניהו יוצא למבצע צבאי. הצבא, מערכת הביטחון, שר הביטחון, עשו כל מה שצריך ויותר מזה מול הטרור הנפשע של החמאס".