תיעוד: הרצח הכפול של האחים בטול כרם

שבעה בני משפחה אחת, כולם תושבי בקה אל-גרבייה וג'ת, נרצחו תוך שנה וחצי ולמשטרה - לפי שעה - אין קצה חוט. הרצח האחרון אירע בטול כרם, שם נורו למוות שני האחים שאפע אבו-חוסין ואחיו סלאח. אמם, עאידה אבו-חוסין, נרצחה באוקטובר 2020.
שני האחים נרצחו בלילה שבין חמישי לשישי מיריות לעבר רכב שבו נסעו בעיר שברשות. הם נפצעו אנושות ופונו לבית חולים מקומי, שם נקבע מותם. בשל האיומים על משפחתם, עברו לאחרונה האחים להתגורר באחד היישובים שבמשולש. בהמשך עברו להתגורר בטול כרם בניסיון להתרחק מהסכנה עוד יותר.
3 צפייה בגלריה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
האחים שאפע וסלאח ואמם עאידה אבו-חוסין
מעט אחרי חצות הגיעו השניים לביקור אצל אחותם בקלנסווה, שיחקו עם בנה ושאפע אף הצטלם איתו. נבדק אם אז המידע על הגעתם לעיר הולדתם הועבר לרוצחים, שייתכן שארבו להם בטול כרם - ושם רצחו אותם. המשטרה הפלסטינית פתחה בחקירת האירוע, ומתחילת השנה נרצחו 32 אזרחים ערבים.
בתקופה האחרונה סומן שאפע אבו-חוסין כיעד. מלבד אמם של האחים שנרצחו, נורו למוות עוד שלושה מקרובי משפחתם ברצח המשולש בשרון בדצמבר האחרון: אחרי שאמיר אבו-חוסין נורה בבית עסק בבאקה אל-גרבייה, פנו דודיו - האחים אחמד ומוחמד שרקייה - ללוות את האמבולנס שפינה את אמיר לבית החולים. בזמן הליווי הם נורו למוות ברכבם, סמוך לצומת יער חדרה בכביש 4. כל העצורים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח האם וברצח המשולש שוחררו, ועד כה לא הוגשו כתבי אישום בתיקים הללו.
לפני שנה וחצי נרצח בבאקה אל-גרבייה קרוב משפחה נוסף, מוחמד אבו-חוסין. מחקירת האירוע עלה כי אבו-חוסין ישב עם שאפע בבית שהיה בשלבי בנייה, כשלפתע הגיח אדם חמוש למקום, ירה בהם - ונמלט. שאפע, שהיה היעד לחיסול, נפצע באותו אירוע.
3 צפייה בגלריה
סלאח ואמו עאידה
סלאח ואמו עאידה
סלאח אבו-חוסין ואמו עאידה
סלאח אבו-חוסין, אח במקצועו, אמור היה להתחתן בעוד שמונה חודשים. הוא טיפל במסגרת תפקידו בילד שהתייתם מהוריו. שעות לפני הרצח נשדדו ממנו 2,000 שקלים. גם אחיו שאפע אמור היה להינשא.
הפרשה זעזעה את תושבי טול כרם - שגינו בחריפות את הרצח: "חובה לתפוס את הפושעים ולהעניש אותם. אסור לעבור על הרצח לסדר היום. על המשטרה לפעול ביד קשה נגד הרוצחים ולא לאפשר להם להשתולל".
לפני כמה חודשים נמצאה בכפר ליד טול כרם גופתו של פארס חטאר, בן 23 מירכא שבגליל המערבי. גופתו נמצאה כשעליה סימני אלימות וכשהיא קשורה. המשטרה הפלסטינית, שאמונה על הטיפול במקרים בשטח, פתחה בחקירה בחשד לרצח, בנוסף לחקירה שמתנהלת במשטרת ישראל. לפי ההערכות, גופתו של חטאר הייתה במקום כמה ימים לפני שנמצאה.
זירת הרצח בטירה

לדברי אותם גורמים, "יש פושעים ערבים-ישראלים שנמלטים לשטחים. הם מתגוררים בשכונות בלי שאיש ישים לב. נתקלנו ברבים מהם ועצרנו אותם. הם הועברו לאחר מכן למשטרת ישראל". עם זאת, יצוין כי גם במשטרת ישראל לא פרסמו הודעה רשמית בנוגע הרצח הכפול ולא דווח על מעצרים.
ביום שני האחרון נרצחה סוהא מנסור (38) ביריות בסלון היופי שבבעלותה בעיר מגוריה, טירה. היא הייתה מאוימת זה תקופה, וקרוביה סיפרו כי בעלה עדכן על כך את המשטרה - שמדי פעם אף שלחה ניידת לשמור על ביתם. מנסור הותירה אחריה שלושה ילדים: בת 15, בת 13 ובן 12 על הרצף האוטיסטי. הרוצח ירה לעבר מכון היופי לפחות חמישה כדורים - ונמלט. לפי שעה לא דווח על מעצר חשודים במעורבות באירוע.
3 צפייה בגלריה
סוהא מנסור
סוהא מנסור
סוהא מנסור
השבוע האחרון היה מדמם במיוחד עבור החברה הערבית, והסתכם בשישה נרצחים. ביום שישי שעבר נרצחו חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה, בני 26 ו-23, שנורו בשיפודייה ביישוב דיר אל-אסד שליד כרמיאל. מהירי נפצעו גם ילד בן 10 ונער בן 13. בתיעוד מהמקום נראו שני חמושים רעולי פנים מתקרבים לשיפודייה ופותחים באש.
שעות לפני כן נרצח ביריות עז א-דין עמאריה בכניסה לביתו ביישוב אבטין שבעמק זבולון. שני אחיו נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל. בשני המקרים לא נעצרו חשודים במעורבות בירי.