1 צפייה בגלריה
שלט הכניסה לערבים מסוכנת ביצהר
שלט הכניסה לערבים מסוכנת ביצהר
השלט שהוצב בכניסה ליצהר
תושבים מההתנחלות יצהר שבשומרון הציבו הבוקר (שני) בכניסה ליישוב שלט שעליו נכתב: "כביש זה מוביל ליישוב יצהר - הכניסה לערבים מסוכנת". הטקסט נכתב גם בערבית ובאנגלית ונוסח בדומה לשלטים שמציב צה"ל בכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית, המודיעים כי הכניסה לישראלים אסורה. שעות אחדות אחרי הצבתו הסירה משטרת ש"י את השלט.
הרקע למעשה נעוץ בתקרית שארעה בחודש שעבר ובמסגרתה השומר בכניסה ליצהר לא אפשר את כניסתו של סטאז'ר ערבי לרפואה שהגיע כדי לבצע בדיקות קורונה לתושבים. בעקבות זאת הבהירו בפיקוד מרכז לתושבי יצהר כי החוק מחייב אותם להתיר כניסת ערבים ליישוב.
סוגיית כניסת ערבים ליצהר אינה חדשה. לאורך השנים מקפידים התושבים לא להעסיק פלסטינים או ערבים אזרחי ישראל, וגם לא להכניס אותם לכל מטרה אחרת.
הצבת השלט גררה ויכוח בין אנשי ימין ברשתות. ח"כ בצלאל סמוטריץ', שביקש לעקוץ את אלה שתקפו את התנהלות תושבי יצהר, העלה תמונה של שלט האוסר על כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית וכתב: "ראיתי את השלט הזה. הוא לחלוטין לא מקובל עליי. אני מוחה נגדו בתוקף. גועל נפש. גזענות שנוטפת מאנשים שביניהם ובין אנושיות מינימלית אין ולא כלום. לא למדנו כלום מהאנטישמיות כלפי העם שלנו".
בתגובה ענה לו דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע ועד לא מזמן קונסול ישראל בניו יורק: "בצלאל, הבנו את הדאחקה. עכשיו כשליח ציבור אפשר לשמוע את דעתך על השלט שהוא גזעני ומבחיל?".
ח"כ סמוטריץ ענה: "מאחר שאני מכיר את אנשי יצהר, את אהבת הבורא, העם, האדם והארץ שלהם, ויודע שהגזענות רחוקה מהם כרחוק מזרח ממערב, אני מניח שהשלט הוצב כגימיק".