3 צפייה בגלריה
רונן ביטי
רונן ביטי
רונן ביטי
(צילום: שאול גולן)
בית משפט השלום בכפר סבא גזר הבוקר (חמישי) תשעה חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שבע נערות שהעריצו את בתו. את עבודות השירות יבצע בחברה קדישא הרצליה. כמו כן, ביטי קיבל 20 חודשי מאסר על תנאי, וצו על תנאי שלא יבצע מעשים דומים בעתיד. בית המשפט קבע כי הוא ייאלץ לפצות כספית את הנערות.
אחרי הקראת גזר הדין אמר אביה של אחת הנערות כי מדובר בעונש "מחפיר ומביש". "מערכת המשפט בגדה באמון הנפגעות, בגדה באמון אזרחי מדינת ישראל ביכולתם להרחיק עברייני מין מורשעים מן החברה", אמר האב.
"גזר הדין הקל, המביש, המחפיר, שלא לומר אף פוגעני שוב כלפי אותן נפגעות עבירה הינו שערורייה ויביא לכך שעבריינים נוספים ימשיכו לפעול במרחבי המרשתת, ללא מורא וללא חשש מהחוק, וקל וחומר שלא ממערכת המשפט", הוסיף האב. "שיקול הדעת של בית המשפט בדבר יכולת השיקום של העבריין על פני מתן הגנה לנפגעות הוא מקומם ומחפיר. בית המשפט, תפקידו לגזור צדק ולא לתת לעבריין מין לחזור לקרב הציבור".
עורכי דינו של ביטי בריאיון לאולפן ynet
(צילום: עידו ארז, משי בן עמי)


3 צפייה בגלריה
 גזר דין לרונן ביטי
 גזר דין לרונן ביטי
ביטי מחוץ לבית המשפט, היום
(צילום: עידו ארז)
בהקראת גזר הדין אמר השופט מיכאל קרשן: "כל עונש שאגזור על הנאשם, ודאי עונש מאסר בפועל, יפגע בו באופן ממשי. ברי כי כליאת הנאשם מאחורי סורג ובריח תפגע בו קשות. גם מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות יפגע בו ובתדמיתו העצמית באופן משמעותי ומן הסתם יסב לו נזק כלכלי".
מהפרקליטות נמסר: "נלמד את גזר הדין ואז נחליט אם להגיש ערעור".
עורכות הדין דנה פוגץ' וענבר קידר-ברוך ממשרד פוגץ' קידר-ברוך, המייצגות את אחת הנערות, מסרו: "בית המשפט נתן היום מתנה לעבריין מין וסטר על פרצופיהן של הנפגעות. העולם הווירטואלי מספק לעברייני מין, כמו רונן ביטי, הזדמנויות לפגוע בילדות ובילדים, וגזר דינו המחפיר של בית המשפט, מעביר מסר שהפגיעה הזו מותרת. בית המשפט מפקיר ילדות שנפגעו קשה בידי ביטי, בעבירותיו הקשות והמתוכננות היטב. במקום לעודד נפגעות להתלונן, פסק הדין משתיק את קולן ויגרום לחוסר אמון מוחלט במערכת המשפט".
3 צפייה בגלריה
ביטי לאחר מעצרו
ביטי לאחר מעצרו
ביטי לאחר מעצרו
(צילום: מאיר תורג'מן)
לפי כתב האישום המקורי, ביטי בן ה-50 הקים קבוצת וואטסאפ עבור עשרות מעריצות, שלחלקן פנה באופן פרטי וניסה לשכנע אותן להוריד את תוכנת המסרים טלגרם כדי לשוחח באופן מאובטח. העבירות שיוחסו לו נגעו לתשע נערות, חלקן בנות פחות מ-14. הפרקליטות דרשה תחילה לגזור עליו ארבע שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי.
כתב האישום הוגש במרץ 2018, וחמישה חודשים לאחר מכן הגיעו עורכי דינו אבי חימי ורותם טובול להסדר טיעון עם הפרקליטות, שבמסגרתו נותרו אישומים על מעשים מגונים והטרדות מיניות בשבע נערות, ועבירות האיומים נמחקו. הפרקליטות טענה כי חמש נערות הסכימו להסדר הטיעון, אך שתיים נוספות לא אותרו ולכן לא הושגה הסכמתן.
ביטי, כך נטען תחילה, נהג לנהל שיחות מיניות עם הנערות, ובין היתר שאל אותן אם קיימו יחסי מין. מחלקן ביקש להקליט הודעה קולית בעודן גונחות, ולמעריצות אחרות שלח תמונות וסרטונים שלו מבצע מעשים מיניים בעצמו כשהוא מציע להן לעשות אותם גם.
"זה יהיה מגניב אם אשלח לך את איבר המין שלי בלייב, אני חרמן", כתב לאחת הנערות. במקרה אחר ביקש מאחת המעריצות לבצע בו מעשים מיניים, וכן שלח לשלוש נערות סרטון מיני של שני קטינים.
לאחר הרשעתו טען ביטי בבית משפט כי הוא "מביע חרטה עמוקה על המעשים הלא ראויים", וביקש להתנצל בפני הקורבנות. "אני מבקש את מידת הרחמים", אמר.