3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה. ארכיון
(צילום: AFP)
286 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה. המספר הנמוך יחסית הוא תוצאה של כמות הבדיקות הנמוכה. בסך הכול נערכו אתמול כ-12,600 בדיקות בלבד (לא כולל בדיקות למחלימים) ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.3%. מחצות אובחנו 36 נשאי קורונה נוספים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתוך 7,916 חולי הקורונה הפעילים בישראל 536 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ – 288 מהם במצב קשה. 122 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,721.
מקדם ההדבקה (R) בקרב החברה הערבית, שמהווה 20% מהאוכלוסייה, עומד הבוקר על 1.08. בקרב החרדים, שמהווים 10% מהאוכלוסייה, מקדם ההדבקה הוא 0.92. בקרב שאר האוכלוסייה (70%), מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 0.96.
במהלך היום יתכנס קבינט הקורונה לדיון מכריע על פתיחת מרכזי הקניות, החזרת מאות אלפי תלמידים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר ועל הטלת עוצר לילי. לצד זאת, לפי שעה מסתמן כי מספר היישובים האדומים שעליהם יוטל סגר יגדל ל-15 עד 20, במקום חמישה כיום.
אמש קרא שר החינוך יואב גלנט להחזיר את תלמידי ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר, מיד, כלשונו. "עבור עם ישראל הילדים קודמים לכל", קבע שר החינוך. במשרד הבריאות, מנגד, מתנגדים להחזרת התלמידים הללו לבתי הספר, בטענה שמספר הנדבקים החדשים ביום עומד על יותר מ-500, בעוד שמקדם ההדבקה R גבוה מהיעד – 0.8.
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין יואב גלנט
יולי אדלשטיין יואב גלנט
גלנט ואדלשטיין. קריאה להחזרה מיד מול התנגדות נחרצת בשל מקדם ההדבקה
(צילום: אבי מועלם)
משרד הבריאות גם ממשיך להטיל ספק ביעילות העוצר הלילי, ודבק בעמדתו ולפיה הוא לא מסייע בהורדת התחלואה. אחד הכיוונים שנבחנים כעת ברצינות הוא הטלת עוצר לילי ביישובים שמוגדרים כתומים ואדומים. את רשימת 50 היישובים שבהם התחלואה היא הגבוהה ביותר מאיישים 46 יישובים ערביים ועוד ארבעה חרדיים.
בכל הנוגע להקלות ופתיחת מרכזי קניות סגורים, מוזיאונים ומכוני כושר, צפוי משרד הבריאות לדבוק בגישה שמרנית ולפיה אסור לפתוח דבר, אחרי שמקדם ההדבקה R כבר הגיע ביום שישי האחרון ל-1, לראשונה מאז היציאה מהסגר הכללי.